verschil mina hor & morini lc Variateur

DarkSaiyan

EVO pk's
hej,

ik ben eigenlijk benieuwd of een mina hor variateur op een morini lc blok past...

ik wil namelijk een mhr2000 vario kopen, omdat er echt totaal niks meer over is van mijn multivar.

maar het probleem is hem dat de mhr2000 alleen voor mina en pia zijn.

heeft iemand mischien geprobeerd om een mina vario op een morini te monteren ?

ik bedoel als de vario goed erin gaat, is er dan nog verschil in grootte tussen de vario's ??

want erin krijgen lukt denk ik wel

Advertisement - register to remove this

waarom niet Hebo kopen?

het probleem zit m in de plaat (die mischien wel past) en de bus die erdoor gaat. verder zijn de vario's per merk veschillend van vorm en het is niet gezegd dat het dan goed gaat werken , je moet ook net dingen rekening houden zoals hoever de poelies achter open gaan , als dat al afwijkt van elkaar gaat de vario ook anders reageren..

je hebt gewoon een blok waar net wat minder spul voor is , mja , voor op straat werkt een Hebo vario iig perfect op sr-2000

nouja, ik neem aan dat je zelf al weet dat de standaard mina pulies heel erg klein zijn, en bij de sr2000 zijn ze het juist niet...

maar de vorm van de vario is blijkbaar ook bij elke anders .. ?

ander koop ik namelijk weer een multivar, maar die krengen slijten zeer snel..

btw voor setup zie sig..

het is de bedoeling dat de vario 13-14k moet kunnen draaien..

Last edited:
MHR 2000 vario is gewoon:
Multivar + Ventilvar + Rode drukveer.

Das het enige verschil met een multivar, dat de ventilvar er niet bij zit en een rode drukveer.
En hebo vario's zijn goed op morini had er 1 in m'n ditech gehad.
En liep zeer netjes

Ik kan wel kijken of het past, moet ik alleen ff op zoek gaan naar beide vario's.

Andere (misschien betere) opties zijn een polini speedcontrol + speeddrive of een TJT maxivar racing + hun torque-driver.

Back