Injectie op een tweetak was geen succes! Peugeot werkte samen met Bosch en je had ook een Gilera Runner uitgebracht door Piaggio met injectie gemaakt door Philips. Dit was dus bij beide erken geen succes, integenstelling tot de viertakt uitvoeringen.
Je bedoelt Synerject, Orbital en Siemens waarschijnlijk.., Bosch kwam pas later als een control unit voor de oliepomp op de carburateur varianten zoals de C-tech, Ludix et cetera... In een later stadium vervangen voor het ACPH unit van Dellorto!
Ook was de software voor de Morini, Piaggio en Peugeot varianten vrijwel gelijk. Die grote plakken alu ECU's waren veelal van Phillips.
Maar om nou te zeggen dat het geen succes is geweest gaat wat wat ver, zeker v.w.b. de puristen onder ons!
Allen waren echte asfaltvreters
Daar komt nog bij dat Peugeot wel degelijk is doorgegaan met een andere partner nadat Scion Spray van Mazda het bijltje er bij neergegooid heeft. Voor wat betreft Peugeot, zie ook onderstaande link voor het nieuwe systeem:
Peugeot Injection System -M3A2-2T Euro 4 Engine Manual
scooterforum.net
Even terug naar de vraag van de TS,
In theorie zou de uitlaat gewoon moeten passen maar de ervaring leert dat dit niet altijd het geval is. En dit betreft niet alleen de Peugeot scooters maar ook andere zoals bijvoorbeeld Minarelli. Of dit te maken heeft met de zgn. kloonmotorblokken die gebruikt worden kan ik niet zeggen en lijkt me ook wat onwaarschijnlijk. Maar toch? Het is echter goed mogelijk dat uitlaten die door verschillende fabrikanten geproduceerd worden lichtelijk kunnen afwijken van het origineel.