Verschil in uitlaat vorm tussen peugeot 2t Horizontaal blok

Advertisement - register to remove this

Ligt eraan.
In gevallen dat de uitlaat ophanging één is met de uitlaat past het onderling vaak niet. Een LC heeft een waterpomp en een AC koelkappen. Deze zitten nog weleens in de weg omdat de vorm van beide anders is.
Een uitlaat met losse ophanging kan vaak wel. Uiteindelijk is het verstandig om de uitlaat te bestellen die voor jouw type motorblok is.
 
Dat is vreemd, de tecnigas triops voor peugeot horizontaal stond aangeven dat hij onder een jetforce zou passen. Maar de flens buigt af waardoor de pijp te hoog staat en dus niet past, moet de flens van deze pijp dan recht zijn? Ik dacht dat hij misschien niet voor de jetforce is en dat hij onder een andere variant van de peugeot H was bedoelt. Hier nog een paar foto's voor verduidelijking.
 

Attachments

  • IMG20240220150526.jpg
    IMG20240220150526.jpg
    170.2 KB · Views: 20
  • IMG20240220150433.jpg
    IMG20240220150433.jpg
    186.8 KB · Views: 20
  • IMG20240220150403.jpg
    IMG20240220150403.jpg
    125.5 KB · Views: 19
  • IMG20240220150415.jpg
    IMG20240220150415.jpg
    120.6 KB · Views: 20
Dat is wel apart! Kan wel een productiefout zijn. IK weet wel dat er sowieso verschil in snor en brom cilinder zit. Dus:
Bij een Horizontaal blok maakt het geen Reet uit .
Het gaat hier bijv over : Speedfight 3 / Jetforce /Ludix / New Viva City ... Horizontaal blok , Snor of Brom ....past gewoon.
Klopt niet. Als het origineel is ga je zeker zien dat een brom uitlaat niet past op een originele snor cilinder.
 
Ligt eraan wat voor jetforce je hebt die met injectie heeft een andere uitlaat ,dan de c-tech dat is dezelfde scooter alleen met Kickstarter en eencarburateur.
Injectie op een tweetak was geen succes! Peugeot werkte samen met Bosch en je had ook een Gilera Runner uitgebracht door Piaggio met injectie gemaakt door Philips. Dit was dus bij beide erken geen succes, integenstelling tot de viertakt uitvoeringen.
 
Injectie op een tweetak was geen succes! Peugeot werkte samen met Bosch en je had ook een Gilera Runner uitgebracht door Piaggio met injectie gemaakt door Philips. Dit was dus bij beide erken geen succes, integenstelling tot de viertakt uitvoeringen.
Je bedoelt Synerject, Orbital en Siemens waarschijnlijk.., Bosch kwam pas later als een control unit voor de oliepomp op de carburateur varianten zoals de C-tech, Ludix et cetera... In een later stadium vervangen voor het ACPH unit van Dellorto!
Ook was de software voor de Morini, Piaggio en Peugeot varianten vrijwel gelijk. Die grote plakken alu ECU's waren veelal van Phillips.

Maar om nou te zeggen dat het geen succes is geweest gaat wat wat ver, zeker v.w.b. de puristen onder ons!
Allen waren echte asfaltvreters

Daar komt nog bij dat Peugeot wel degelijk is doorgegaan met een andere partner nadat Scion Spray van Mazda het bijltje er bij neergegooid heeft. Voor wat betreft Peugeot, zie ook onderstaande link voor het nieuwe systeem:


Even terug naar de vraag van de TS,
In theorie zou de uitlaat gewoon moeten passen maar de ervaring leert dat dit niet altijd het geval is. En dit betreft niet alleen de Peugeot scooters maar ook andere zoals bijvoorbeeld Minarelli. Of dit te maken heeft met de zgn. kloonmotorblokken die gebruikt worden kan ik niet zeggen en lijkt me ook wat onwaarschijnlijk. Maar toch? Het is echter goed mogelijk dat uitlaten die door verschillende fabrikanten geproduceerd worden lichtelijk kunnen afwijken van het origineel.
 
Back
Top