Verschil in trekveren

Beunhaasbaas

Active Member
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen deze twee trekverensetjes van Malossi? (behalve de prijs)


en


Beide geschikt voor originele mina koppeling 107mm.
Zijn dit tussenmaten o.i.d?
Kan iemand ze schikken op sterkte van laag naar hoog?

Toekomstige setup:
70cc zwarte top
17,5mm dellorto
Ori luchtfilter pijpje eraf
Malossi multivar
Sito plus

Kan iemand mij de goeie richting in wijzen?
Mvg,
 
Advertisement - register to remove this

De kleur geeft aan bij welk toerental de koppeling aangrijpt.
View attachment 68432


Dat schema geld alleen voor malossi..

Ook al kunnen de kleuren bij andere fabrikanten het zelfde zijn.. De waardes zijn meestal toch anders.

Dus malossi wit, kan bij polini grijs zijn.
Malossi groen, bij polini geel ect.
Post automatically merged:

Aha dank!
Dus voor een laag/middel toerige cilinder zou ik met de sportset (wit/groen/geel) prima tot recht moeten komen als ik dit zo zie, correct?


Ligt eraan hoe je de koppeling aan wilt laten grijpen op welke start toerental.

Maar zou er vanuit gaan, dat je de veertjes moet nemen die je de beste start geven om weg te rijden..

Te slap kan die nog een beetje sloom inhouden.
Te sterk kan er voor zorgen dat je koppeling te lang word ingehouden en teveel toeren gaat / moet maken voordat de koppeling pas te laat aangrijpen en dan ingezakt van je plaats komt met een harde stoot tegen je kont aan...
 
Dat schema geld alleen voor malossi..

Ook al kunnen de kleuren bij andere fabrikanten het zelfde zijn.. De waardes zijn meestal toch anders.
Yes, dat was duidelijk maar dank voor de toevoeging.
Als ik het mij goed herinner had malossi vroeger(jaar of 16 geleden) alleen rood blauw zwart.
En ik had verwacht dat de sport set juist zwaarder was.
Maar het is duidelijk nu, heb de sportset besteld vandaaruit gewoon testen.
Malossi wit zal het prima doen op jou setup
Thanks! begin gewoon met wit, verwacht niet hoger als groen inderdaad.
 
Malossi wit druk en trek. Heel misschien zou geel ook redelijk goed zijn maar ik ga altijd voor wit met zo’n setup

Zet er aub geen rode in als een retard
 
Malossi wit druk en trek. Heel misschien zou geel ook redelijk goed zijn maar ik ga altijd voor wit met zo’n setup

Zet er aub geen rode in als een retard
Hahaha thnx voor je reactie
Heb druk geel liggen, maar begin met wit die bij de multivar zit.
Trek begin ik ook wit, eventueel nog omhoog daarom wilde ik het setje; wist alleen niet precies welke.
 
Zwarte top is gewoon gietijzeren cilinder toch? Iets meer potentie als bijv malossi sport?

Let er trouwens ook op dat je je sito+ ontgrenst

Rollen beginnen met 4,5 gram dacht ik en sproeier uuuhm
Setje kopen van 80-90 en bij 90 beginnen en bij stotteren 1 maatje terug
Post automatically merged:

Zorg vooral dat je goed alles netjes monteerd en vooral de inlaat. Liefst blok eronderuit halen want liggen klootzakken op je rug is gewoon echt beunhaas baas (haha)

Blok ervanonder is zo gebeurd.
Ik hing m’n scooters vroeger aan het plaffon van mijn schuurtje. Kabeltje die vanaf je ontsteking komt los. Elec choke loskoppelen. Remklauw los en veer. Uiteindelijk de as die door je blok en Carter loopt
 
Zwarte top is gewoon gietijzeren cilinder toch? Iets meer potentie als bijv malossi sport?

Let er trouwens ook op dat je je sito+ ontgrenst

Rollen beginnen met 4,5 gram dacht ik en sproeier uuuhm
Setje kopen van 80-90 en bij 90 beginnen en bij stotteren 1 maatje terug
Yes gietijzer,iets meer spoelporten als een DR die ik trouwens bijna nergens kon vinden voor mina was vroeger de norm.
Maar meer potentie als een malossi sport durf ik echt niet te zeggen lijkt mij niet.
Met die sito plus haal ik zoizo de max er niet uit, maar daar moet die dus op afgesteld worden.
Heb wat testrollen 4,3 en 4,6 gekregen bij die sito, eventueel mixen maar rond 4,5 ergens reken ik wel op ja.
Heb setje sproeiers vanaf 80 tot 92 mee besteld, volgens mij zit ik aardig juist, dank voor je reactie!
 
Last edited:
Kwa rollen zit je ook wel prima.
Tegenwoordig heb je op je telefoon meerdere gps apps toch. Bij is scooter is het zo: trekkracht=topsnelheid.

Dus ergenst een streep trekken en een x aantal meters rijden tot een bepaald punt en dan kijken hoe hard je rijd.
 
Zorg vooral dat je goed alles netjes monteerd en vooral de inlaat. Liefst blok eronderuit halen want liggen klootzakken op je rug is gewoon echt beunhaas baas (haha)

Blok ervanonder is zo gebeurd.
Ik hing m’n scooters vroeger aan het plaffon van mijn schuurtje. Kabeltje die vanaf je ontsteking komt los. Elec choke loskoppelen. Remklauw los en veer. Uiteindelijk de as die door je blok en Carter loopt
Blok is zoizo los.
Ben bezig met een revisie, gelijk goed, nieuwe lagers voor vertanding, plus voor en achterwiel.
Krukaslagers, nieuwe krukas, motorophang lagers, blok is weer dicht nu.
Morgen als het goed is de rest heb m'n sleutelmaatje op bezoek dus heb er wel vertrouwen in.
Ik laat wel even weten, mochten we hem al rijdend krijgen.
Dank voor de reacties.

En trekkracht=topsnelheid i.c.m. afstand lijkt me leuk, maar iets voor later fijnsafstelling.
Het doel is een lekker weer avond cruisertje "reliving the old days";)
 
Last edited:
Back
Top