Verschil in originele piaggio cilinders

BarryBarry

New Member
Beste allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en ik heb geen voorstel forum gevonden oid. Dus ik val maar gelijk met de deur in huis.
Ik heb ontdekt dat er van de piaggio hi-per2 h2o vijfpunts cilinders verschillende varianten zijn.
Degene die ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn:
5057 cc06 is-1
5057 cc06 is-2
4772 cc05 is-1
4772 cc05 is-2

De laatst genoemde is de enige die ik niet in mijn bezit heb.
Echter is over geeneen van de cilinders informatie te vinden. De 4772 cc05 heb ik splinternieuw hier liggen en de uitlaatpoort ligt een mm lager dan 5057 cc06 is-2.
Mijn vraag is of er iemand iets kan vertellen over deze cilinders en wat het verschil is tussen deze cilinders.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen,
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Je zegt het zelf al. De uitlaat poort ligt een mm lager..

Of terwijl de oude cilinders waren snellere getimed als de nieuwe.. De nieuwe zijn slomer gemaakt.

Kwestie van de poort mappen vergelijken en dan zal je vast verschil zien.
 
Dat er verschillende h2o cilinders waren dat wist ik wel, maar dat het er 4 waren wist ik dan weer niet. De "snelste" was altijd die van een Runner Dark Dream. Die had als ik het me goed herriner een stuk betere timing en liep rustig 10km per uur harder dan de rest als allebei de scooters ontgrenst waren en goed afgesteld. Verder kan ik je er weinig over vertellen met betrekking tot de nummers die je hebt gevonden
 
Ik heb de cilinder met veel pijn en moeite ook terug kunnen vinden. De shop waar ik deze heb gekocht kon mij niks vertellen over het model en was volgens mij in de veronderstelling dat het een pot nat is. De andere shops waar ik exact dezelfde kon vinden, hebben me, zoals vermoed, geleerd dat het hier gaat om een snel cilinder. Verder verkopen ze deze cilinder voor tot wel drie maal de prijs van de huidige piaggio cilinder de 5057 cc06 dus. Ik weet niet of een dergelijke cilinder 300+ euro waard is vanwege de kwaliteit of omdat ze zeldzamer en/of gewilder zijn (dit vraag ik me ook af met de piaggio "pro" krukas die ook drie keer zo duur is).
De verpakking leert me dat deze cilinder in 2004 is gefabriceerd onder id: 487793 (nu is dat 833598) en dat dit een van de weinige 5-hoeks cilinders is die gemaakt zijn voor de hi-per1, dat zijn namelijk idd o.a. die dark dream cilinders en de rest van de vierkante cilinders.
Puntje bij paaltje lijkt het er in ieder geval op dat ik een mooie deal op de kop heb weten te tikken.
Nou ik heb mn huiswerk weer gedaan voor vandaag. Zal ik nu eens beginnen aan de dingen die ik had moeten doen voor school
 
Weet iemand welke trek veertjes en drukveer hetzelfde qua sterkte te vergelijken zijn met die van een originele darkdream koppeling? Met welke kleur moet ik ze vervangen? Scooter gaat onbegrensd 90/95 op teller alles standaard m.u.v. Sito plus uitlaat prop eruit.
 
Dit is ook een Piaggio cilinder met nog andere nummers op als wat hier gezegd word ...
Post automatically merged:

Heb hier ook ene zonder "is" vermelding ... Is dit misschien degene dat je zoekt ?
 

Attachments

  • 16842748004393954545782998960951.jpg
    16842748004393954545782998960951.jpg
    159.1 KB · Views: 9
  • 16842751729596751390142642056644.jpg
    16842751729596751390142642056644.jpg
    375.8 KB · Views: 9
Last edited:
Back
Top