verschil in gasreactie tussen 25Do en Mikuni 24vlak

Bling_Bling

Citta owner
Ik ben op zoek naar een groteren carb en aangezien ik ook weer niet te veel geld wil uitgeven aan me scoot.

merk je het super zo'n vlakke schuif?

zelf heb ik al een binnenrotor en ook een kort spruitstuk dus dan verkort mij gasreactie al.

Maar is dit dan nog wel merkbaar al ik er een mikuni 24vlak opzet?

Advertisement - register to remove this

zoveel zul je ook weer niet merken , ik heb ze allebeide gehad maar maakt echt niet veel , de 24vlak is iets feller met oppakken

met een 28vlak zul je wel verschil merken

natuurlijk zou ik graag ook het beste willen(dat wil iedereen toch? :P) maar ik vind zo'n mikuni nogal duur en 2de hands is er weinig aanbod.

zijn er meer mensen die hier wat van weten want heb nu 1 iemand die zegt dat het meevalt en de ander zegt dar je het verschil wel degelijk merkt.

ik heb met beide op evo70 gereden , de 24mm was wel moeilijk afstellen maar was wel fel. maar de 25mm liep veel makkelijker goed en reageerde ook echt beestachtig! als je makkelijk wilt afstellen kun je de dell'orto nemen , daarom heb ik m speciaal voor het Lelystad weekend gekocht , omdat het snel klaar moest.

maar 24 mikuni vlak heeft gewoon wat fellere reactie , het afstellen is wat minder maar heb je dit klaar kan het leuk lopen!

nee, helaas heb ik hier op het forum na Lelystad geruild met een andere

ik heb de mijne nieuw gekocht met spruitstuk en al voor 90 euro , 10 euro voor het filter er bij en klaar was ik...........

Misschien een domme vraag, maar wat is er dan zo moeilijk aan van het afstellen van de mikuni?? Ikzelf wil 'm ook aanschaffen, maar als het afstellen dan zo'n ramp is......begin ik toch te twijfelen..

mikuni is altijd al wat moeilijker geweest.................

zit m in de opbouw van de carb.

maar als je m afgesteld hebt is ie feller dan een dellorto (hoeft niet beter te zijn!!!)

voordeel van dell orto is ook dat elek dealer sproeiers er voor heeft en mikuni sproeiers kan ik niet bij elke dealer halen.

@ Johann0r

Liefer wil ik niet groten vanwegen het benzine verbruik :)

Het is me straatscoot en heb geen zin om me helelmaal blauw te betalen aan benzine(doe ik nu ook al) :)

ik heb toevallig via een goede kennis sproeiers van mikuni (had altijd een bromfietswinkel) ik moest maatje 300 hebben , kom daar maar eens mee aan bij een gemiddelde scooterboer!

maar bij een motorboer zou het verkrijgbaar moeten zijn............

24 of 28 maakt niet veel uit kwa benzinegebruik hoor!

naja , ik heb een Mikuni 28 vlak , bevalt wel goed maar moet hem nog afstellen dus dan kom ik er achter of de Mikuni 28 ook moeilijk is af te stellen.

de oko carbs heb ik het niet zo op eigenlijk , klint mij net zo in de oren als amal en die vindt ik slecht....
hoe zit het met de MRD carbs? zijn die een beetje kwaliteit dan?

Back