Verschil in Carter lx50 2t snor/brom

Richert1207

New Member
Ik heb recent een lx50 2 takt overgenomen en wilde hier een 70cc in gaan zetten. De scooter was echter voorheen een snor en ik lees bij veel advertenties van 70cc kitjes dat ze niet passen op snorcarters. Ik vroeg me daarom ook af of de carters van lx50 2t snor en brom hetzelfde zijn en of ik du zonder frezen deze 70cc zou kunnen monteren.
Het betreft een Vespa lx50 2t 2010
 
Advertisement - register to remove this

Nee zijn niet hetzelfde.
Een bromcilinder past niet in het carter. Het carter moet dus gekotterd worden om een cilinderhemd passend te krijgen. Daarnaast is de koelvin anders en de vertanding die erin zit.
 
Ja een snor koelvin is hetzelfde als een 4t koelvin.
De schoepen staan de andere kant op en zijn kleiner dan de brom 2t. Met een snor koelvin zal een bromcilinder (of opgehoogde 25 cilinder) warmlopen.
 
Ja een snor koelvin is hetzelfde als een 4t koelvin.
De schoepen staan de andere kant op en zijn kleiner dan de brom 2t. Met een snor koelvin zal een bromcilinder (of opgehoogde 25 cilinder) warmlopen.
Nooit last van gehad , zelfs niet met een Dr70. Maar goed tot ik het nu wel weet.
Post automatically merged:

Ja een snor koelvin is hetzelfde als een 4t koelvin.
De schoepen staan de andere kant op en zijn kleiner dan de brom 2t. Met een snor koelvin zal een bromcilinder (of opgehoogde 25 cilinder) warmlopen.
Vroeger nog zelfs een Hebo manston replica met een C16 gehad op een snor pia blok .... Maargoed tot ik dit nu weet. Je hebt ook "race" koelvinnen zag ik , maar welke moet ik hebbben? Voor de S6 racing MK2 binnenkort?
 
Last edited:
De motor zelf loopt niet andersom. De schoepen staan de andere kant op zodat de cilinder niet te veel koeling krijgt. Een standaard 25 2t maakt nagenoeg geen toeren, net als een 4t. Dat toerental ligt velen malen lager dan een brom 2t.
Met een brom vin komt een standaard 25 2t niet op bedrijfstemperatuur.
 
Back
Top