Verschil euro 2 en euro 4

Aeroxxxx4

Member
Hallo,

ik Heb net mijn scooter en weet eigenlijk niet wat het verschil is tussen euro 2 en euro 4.
Ik heb zelf een aerox uit 2017 en weet eigenlijk niet of het een euro 2 is of euro 4.
Weet iemand dit misschien.

mvg maurice
 
Advertisement - register to remove this

Heeft te maken aan welke emissie eisen voldoet en dus hoe schoon te scooter is..
Bij euro 2 word er gebruikt gemaakt van oudere bekendere techniek en word er dus gebruikt gemaakt van de oudere type carburateur.

Euro 4 is daarnaast schoner, en dat komt omdat ze daar nieuwe technieken hebben toegepast op het motorblok.
Dit kan een elektrische gestuurde carburateur zijn met een ECU.. Maar als je verder gaat kan dit ook een injectie systeem zijn met ECS.

Maar als je een scooter wat sneller wilt laten lopen gaat dit veel gemakkelijker met een euro 2 scooter dan met een euro 4 scooter..

En voor onderhoud, bij een euro 4 scooter kan je er zelf minder eraan doen, tenzij je uitlees apparatuur hebt om de ECU uit te lezen. Dit systeem heb je niet bij een euro 2 scooter.. Want daar zit genoeg nog een oudere type CDI op.
 
Dit kan een elektrische gestuurde carburateur zijn met een ECU.. Maar als je verder gaat kan dit ook een injectie systeem zijn met ECS.

eurokit bedoelt, dit kan een elektrische gestuurde carburateur zijn met een ECS.. Maar als je verder gaat kan dit ook een injectie systeem zijn met ECU.
 
Vanaf bouwjaar 2014 is het een volledig injectie motorblok, dus met een ECU.
2014 tot 2017 is het een Euro 3 en vanaf 2018 is het een Euro 4.
Jij hebt (waarschijnlijk) een Aerox NS50F met modelcode: 1GB3.
Een elektrische gestuurde carburateur i.c.m. een ECS systeem hoef je niet naar te zoeken want zo'n systeem zit niet op Yamaha.

Het bovenstaande heeft uiteraard alleen betrekking tot de 4 takt varianten van Yamaha/Minarelli.
 
Vanaf bouwjaar 2014 is het een volledig injectie motorblok, dus met een ECU.
2014 tot 2017 is het een Euro 3 en vanaf 2018 is het een Euro 4.
Jij hebt (waarschijnlijk) een Aerox NS50F met modelcode: 1GB3.
Een elektrische gestuurde carburateur i.c.m. een ECS systeem hoef je niet naar te zoeken want zo'n systeem zit niet op Yamaha.

Het bovenstaande heeft uiteraard alleen betrekking tot de 4 takt varianten van Yamaha/Minarelli.

Geld dit niet voor sym scooters? Is de ontsteking voor 2014 onder andere dan ook cdi?
 
Geld dit niet voor sym scooters? Is de ontsteking voor 2014 onder andere dan ook cdi?

Nee, behalve voor de Sym Orbit! Orbit, Orbit 2 en Orbit 3. Uitgebracht met normale AC-CDI, DC-CDI en het ECS systeem.
Voor 2014 heeft de Aerox een Euro 2-2 takt motorblok met een carburateur i.c.m. een DC-CDI er onder hangen.
De 4 takt varianten van Minarelli, Aerox, Neo's en de Giggle zijn alleen uitgebracht met het nieuwe injectieststeem.
 
Last edited:
Back
Top