Verschil C&D zuiger Stage 6 Racing

runner2fast

oude account
De naam zegt het al, wat is het verschil tussen een C en D zuiger ( de maten ) Ik heb me cilinder genaait maar laat hem dus poetsen bij fred motoren@ rotterdam, maar wil graag weten hoeveel mm er tussen de c en d zuiger zit.

Cilinder is van minarelli

Advertisement - register to remove this

daar heeft ie lekker veel aan:*

je kan niet zo maar ff zeggen hoeveel honderste mm de d zuiger groter is dan de c zuiger, dat verschilt per merk....

het beste is gewoon de cillinder te laten poetsen/honen, daarna op te meten en dan aan de hand van die maat in mm een nieuwe zuiger te kopen;)

ik geloof niet zo in dat letter verhaal, ik hoor hier en daar wel eens dat er verschillen worden gemeten in diverse zuigers met dezelfde maat en type met dezelfde letter maat.

daar heeft ie lekker veel aan:*

je kan niet zo maar ff zeggen hoeveel honderste mm de d zuiger groter is dan de c zuiger, dat verschilt per merk....

het beste is gewoon de cillinder te laten poetsen/honen, daarna op te meten en dan aan de hand van die maat in mm een nieuwe zuiger te kopen;)

ik geloof niet zo in dat letter verhaal, ik hoor hier en daar wel eens dat er verschillen worden gemeten in diverse zuigers met dezelfde maat en type met dezelfde letter maat.

nog beter , de cilinder honen op de zuiger , niet eerst de cilinder honen en dan een zuiger zoeken ;)

mja , een zuiger komt maar in een paar maten , dus moet je minimaal de plekken eruit halen , en dan nahonen om zo aan de maat te komen van de zuiger die het meest in de buurt komt van de tolerantie die je wilt hebben. dat is de manier waarop je normaal gesproken hoont..

als je zo uit de losse hand wat gaat honen komt het zo goed als nooit perfect uit..

Back