Verschil A,B,C,D zuigers

KreVaN

Sappert de Sap
Hallo,

Ik vroeg me af wat nou precies het verschil tussen de types A,B enz. In diameter zit namelijk geen verschil het is me niet geheel duidelijk daarom deze Thread

Advertisement - register to remove this

in volgorde van klein naar groot : 00, 0, A, B, C, D
er zit dus een verschil in de diameter, de bolling heeft er nix mee te maken...

verschil in diameter is slechts paar honderden mm btw

Idd gewoon een overmaat zuiger, maar die slijt je er niet in hoor, doormiddel van diamanthonen kan je een overmaat zuiger nodig hebben en om dat te meten heb je presieciegereedschap nodig en niet je normale schuifmaat :P

Nee want me evo is heel licht opgehoond heel klein beetje maar om net 2 brandplekken (licht warmgelopen) er uit te halen zou ik nu een B zuiger er in moeten doen of is dit te veel van het goede

Daar heb je gelijk in maar dr zit nu een A in en naar mijn zin heeft hij iets te weinig compressie dus vandaar maar ik denk dat ik dan B zuiger haal en als hij nog niet past laat ik er nog stukje uithalen.
Maar bedankt iedereen
Rooienaar said:
Dat is niet zeker, als een B zuiger te groot is dan zal er nog een A in moeten...

Meten = weten :)

KreVaN said:
Daar heb je gelijk in maar dr zit nu een A in en naar mijn zin heeft hij iets te weinig compressie dus vandaar maar ik denk dat ik dan B zuiger haal en als hij nog niet past laat ik er nog stukje uithalen.
Maar bedankt iedereen

Te weinig compressie ga je niet verhelpen met een B-zuiger hoor, dat probleem moet je ergens anders in zoeken.

me slot speling zal ik morgen op meten. Maar hij loopt wel goed pakt snel op ed maar vergeleken met evo van een maat op ze aerox vind ik dat die van mij weinig compressie heeft dus vandaar dus maar zal morgen even opmeten ik schat dat die nu op 0,5 mm ligt ongeveer zal morgen even na meten

zoals al gezegd is is de enige manier meten , dat wil zeggen met een micrometer , zo bepaal je dus wat voor zuiger erin moet ;)

en compressie meet je met een compressiemeter , niet met een " mijn kameraad zijn scooter"

Nee dat snap ik scooters zijn niet met elkaar te vergelijken maar omdat ik nu de mogelijkheid niet heb om die te meten zal ik dat morgen doen vandaar eventueel maak ik er nog even foto van ter verduidelijking

melf #50 said:
zoals al gezegd is is de enige manier meten , dat wil zeggen met een micrometer , zo bepaal je dus wat voor zuiger erin moet ;)

en compressie meet je met een compressiemeter , niet met een " mijn kameraad zijn scooter"

oke ik zie hier wel de zuiger maten (die ik al wist maar een G zuiger :? )
want ik heb hier een g zuiger
zuigertje zat nieuw bij mijn dr 70 pia ac

ff een pic :
gzuiger2xw.jpg

niet echt duidelijk zichtbaar

Back