verschil 50 std 50 snel?

Silverforce

Aerox RULEZ
is het verschil tussen 50 std cil en een 50 snel? Is het de moeite om daar voor een nieuwe cilinder te kopen. Voor jullie komen met pak een 70. Nou liever niet. Ik doe het alleen als het voldoende zin heeft. Graag reacktie alvaste bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

50 snel maakt veel meer toeren dan een standaard cilinder geloof ik.. maar hoe precies week ook niet precies... k kan natuurlijk heel interresant gaan doen over poorttiming enzo maar dat laat ik aan de mensen over die weten waar ze het over hebben ;) :)
 
het maakt zeker wat uit maar met een 70 krijg je meer koppel (toch?)dus trek je sneller op dus je moet kijken wat je wilt met een 50 maak je veel toeren dus is je top (vaak) hoger
 
Jah, heel dat 50-snel gedoe is maar een vaag begrip...

50 snel =

50cc Evolution
50cc MHR/MHR Team
50cc Hebo Manston

Maarjah, dan heb je weer van die Vespa/Puch gasten die ook over 50 snel lullen...

Blijft vaag...

Silverforce; bovenstaande cilinders hebben zeker zin, zijn behoorlijk prijzig en vereisen ook veel prijzige veranderingen aan je setup (uitlaat, krukas, enz)... Dat is dus ook de reden dat hier al snel een 70cc giet wordt aangedragen als alternatief, niet gewoon omdat het ruig klinkt ofzo...

Greetz.
 
Is die Hebo manston 50cc goed, qua kwaliteit (slijtage) en hoe zit het met de topsnelheid als ik hem op een phantom AC zet. Met andere carburateur DO 17,5, vario en koppeing (Malossi), krukas en yazuni c16????????????????????????????
 
Last edited:
Vraag het aan Nostradamus. Die zal ook wel weten of hij er uberhaupt is voor ac(razma?).

Waarom een hoop race-narigheid op de hals halen als je meer plezier kunt beleven aan een redelijk laagtoerige 70cc cilinder?
 
Tja ik vind 50snel maar gaar (op straat). Gewoon meteen een 70cc alu kopen, als je gepakt wordt met een 50snel ben je toch de lul dus wat maakt et uit.
 
tja 50snel is inderdaad een vaag begrip .... ik hem onder mijn phantom een polini 50 giet gehad met een mk uitlaat. Ik ga nu net zo snel met een dr50cc en originele uitlaat. Bijde waren goedafgesteld. En met die dr maak ik maar 7200 toeren en het loopt lekker :|
 
Re: maarrrrrrrrr.....

Originally posted by marbossi with
zo'n 70 giet slijt weer sneller:(
is mij verteld

ach meneer heeft weer een excuus gevonden voor een Alu 50!!!
:|
Haal toch gewoon een tuned giet70 met wat leuke spullen dat werkt veel beter voor op straat dan die alu50 race gedoe toestanden!!!
Of haal voor het geld van die alu50 een alu70!!!!
:D
 
Originally posted by Ufo
Waarom een hoop race-narigheid op de hals halen als je meer plezier kunt beleven aan een redelijk laagtoerige 70cc cilinder?
Hoe zit het dan met de krukas?? De zuiger is toch veel groter dan 50cc? dan is dat hele ding toch uit balans? Slecht voor lagers enzo....
Ik hoor hier op dit forum van een levensduur tss de 5000 en 10000 km. dat doe ik soms op een jaar. Dus elk jaar een andere krukas????
Of zie ik iets over het hoofd?
Tenzij extra kosten voor ander krukas? Maar hoe lang houd die het dan uit?
 
Jet ljikt me logisch dat een zuiger van een 70cc meer weegt dan van een 50cc? ok.
Dit draait op heel hoge toerentallen rond. Die krukas is altijd goed uitgebalanceerd, anders zouden onmiddelijk je lagers eraan zijn lijkt me zo... Nu, als je aan 1 kant een groter gewicht laat trekken en duwen. en dat samen met de grotere kracht die de cil afgeeft... lijkt me dan dat er een serieuze krcht komt te staan op de lagers... ook op de krukas zelf.
Hoe verklaar jij anders dat een krukas zou breken bij een 70cc??? Of dat de lagers eraan gaan. Zelfs bij een 'laagtoerige' 70cc?

Als mijn uitleg niet klopt leg me dan aub even kort uit waarom je krukas het dan wel begeeft op een 70cc
thanx
 
Last edited:
Originally posted by Bob
Jet ljikt me logisch dat een zuiger van een 70cc meer weegt dan van een 50cc? ok.
Dit draait op heel hoge toerentallen rond. Die krukas is altijd goed uitgebalanceerd, anders zouden onmiddelijk je lagers eraan zijn lijkt me zo... Nu, als je aan 1 kant een groter gewicht laat trekken en duwen. en dat samen met de grotere kracht die de cil afgeeft... lijkt me dan dat er een serieuze krcht komt te staan op de lagers... ook op de krukas zelf.
Hoe verklaar jij anders dat een krukas zou breken bij een 70cc??? Of dat de lagers eraan gaan. Zelfs bij een 'laagtoerige' 70cc?

Als mijn uitleg niet klopt leg me dan aub even kort uit waarom je krukas het dan wel begeeft op een 70cc
thanx

Volgens mij heb je het over de krukaslagers en die gaan vaak stuk door een hoog toerental(mina dan) Als je je krukas wilt breken moet je volgens mij toch echt moeite doen en zo!!!!
zo veel gevallen zijn daar toch niet van bekend?
Maar wat je zegt klinkt maar een beetje vaag!!!!
:|
 
Het gaat Bob erom, dat de as een grotere arbeid moet verrichten en duss ook meer te leiden heeft. Is is natuurlijkk het geval MAAR
als je met 50cc een evenleuk rijgedrag wil neezetten als met 70cc , dan moet je een enrome berg meer toeren draaien en DAT is nog veeel schadelijker voor big end en krukaslagers.
 
Back
Top