This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

verschil 3-spaaks en 5-spaaks model ac zip

rap-pi3j

zipfreak
wat zijn nou eigenlijk de preciese verschillen tussen het 3-spaaks model ac zip en het 5 spaaks model ..die er dus daarna uitkwam...ik krijg dus van een kennis een 3 spaaks model..maar vind die niet echt mooi...en nou heeft een andere vriend van mij het andere model nog staan bijna compleet(de 5-spaaks dus) met schijfrem...dus kan ik alles overzetten...ook de 5 spaaks velgen?....en wat voor verschillen zitten er eigenlijk in het blok van het 3-spaals en 5-spaaks model?
 
joyracing said:
zit naar mijn weten geen noemenswaardig verschil in allebei de blokken alleen de voorvork is anders dacht ik de ene trommel de ander schijfrem.

dus blokken zijn volgens jou gewoon hetzelfde?..en qua prestatie,of maakt dat geen verchil?..hmm..en de andre dingen dan...zoals ik kan zien,is luchtfilter anders..stuurkapj....en nog paar kleine dingen qua uiterlijk dus...weet iemand nog meer meer verschillen?....en zou ik die 5 spaaks velg voor achter gewoon op dat blok kunnen zetten?...
 
Last edited:
Marcel said:
is gewoon een iets nieuwere versie..
net als dat een aerox ook nieuwe word met bv andere tellers
hier zijn dus de velgen veranderd


jah..maar past die 5 spaaks dan op het blok van het oudere model..
en weet je of er een prestatieverschil in zit?
 
Het zou kunnen dat er verschil zit in de diameters van de trommels. Ik weet namelijk dat er verschillende remschoenen te krijgen zijn voor de Zip AC (Voor SP zijn ze sowieso groter) t/m bouwjaar '94 en vanaf '95 ...

Voorwiel overzetten moet op zich wel gaan, al heb je geen bevestiging voor je remklauw. Dan zou je ook de voorvork moeten uitwisselen.
 

okj,ik ga ook die voorvork overzetten..als dat mogelijk is dus?...maar dan nog de achterste,...5spaaks op dat oudere blok?
 
Ferreltje said:
je hebt twee type blokjes Ac oud model 3 spaaks en de ac nieuwere 5 spaaks de maten van de trommer rem is anders past dus niet..

ohw okj..bedankt..maar de koppeling en ontsteking en alles..is dat gewoon hetzelfde?...ik had wel volgens mij paar kleine vershcillen gezien..koppelingshuis enzo...en weet iemand nou of het er ook prestatie verschil tussenzit..
 
waarom zo moeilijk? jij zei dat je die eventueel van je vriend kon overnemen.. test het eerst uit zou ik zeggen, is het niks.. pech hebben dan..

Groeten,
Gavin!
 
WW-70 said:
waarom zo moeilijk? jij zei dat je die eventueel van je vriend kon overnemen.. test het eerst uit zou ik zeggen, is het niks.. pech hebben dan..

Groeten,
Gavin!

jah..ik wil het toch van te voren zeker weten joh..en als je me zo moeilijk vind doen...reageer dan niet in dit topic..
 
nou motorblok is meestal ook nog anders
ik heb dus een AC blok van een Zip RST met 3 spaaks velgen
en ik had overrange poulies van een Zip nieuw model 5 spaaks
en die paste er niet op omdat de as te dun was en koppelings schaal paste dus ook nie (logisch)


en de velgen zijn verschillend niet alleen kwa spaken maar ook kwa trommel diameter
voorderest frame enz zijn hetzelfde gebleven
op de verlaging van 120 km naar 80 km op de tellers na