Verroeste cillinder wand pollijsten

Enterprise

Well-Known Member
Hoi,

Ik kan een 70dr cillinder op de kop tikken voor echt een spot prijs maar de cillinderwand is verroest doordat hij lang heeft gelegen. Verder is ie nooit gebruikt.

Nu vraag ik mij af, kan ik deze cillinder polijsten? Of is deze cillinder niet meer te redden?
Heb een foto bijgevoegd van de cillinder.
 

Attachments

  • Screenshot_20190804-121609~2.png
    Screenshot_20190804-121609~2.png
    1.2 MB · Views: 19
Advertisement - register to remove this

Mooie video van de mafketels...
Echter betreft het hier een cilinder die nieuw is en nog nooit gemonteerd heeft gezeten.
Is ook alleen maar oppervlakkige roest gelukkig welke vrij makkelijk te verwijderen is.
Neemt niet weg dat het dus ook anders kan..., is voor mij ook nieuw hoor :D.
Ik gooide vroeger zulke cilinders gewoon weg :eek:.
 
Nou ja weggooien snap ik wel maar deze kan ik voor 2 tientjes hebben en dat is flinke korting tegenover 140€ haha. Ik zag dat hem laten weken in kokend water en daarna poetsen met een sponsje/doekje al een heleboel doet. Ik ga dat alvast eens proberen en zal later het resultaat delen. Of ben ik met de weinige roest die ik heb beter af met zon fijn schuurdoekje?
 
Jij hebt een nieuwe welke nog nooit gemonteerd heeft gezeten, laat staan gelopen.
De aanwezige roest is bij jouw nihil en erg oppervlakkig dus is makkelijker te verwijderen.
Kan ook met heel fijn schuurpaper en het dan gewoon nat schuren.
Is een klusje van 10 minuten. Cilinder getoond in de video heeft er al wat km's opzitten en heeft ook wat langer aan de elementen blootgesteld gestaan. Degene die de DR aanbied is gewoon nalatig geweest. Cilinder insmeren met wat olie en luchtdicht verpakken had dit kunnen voorkomen. 20 euro is een giller b.t.w. voor een ori LC-DR70 maar ik zou dan wel persoonlijk de cilinder en toebehoren ophalen zodat je gelijk weet wat je in handen hebt!

Ik bedoelde dus zo erg als uit de video, ik gooide deze gewoon weg, althans zo'n 30 jaar geleden toen ik nog Honda reed.
 
Last edited:
Misschien is het een idee om er licht een hoon aparaat erdoor te halen. Dat roest wil je er echt niet in die cilinder hebben.. Dan is de kans groot dat de motor niet wilt starten.. Ook is het nou niet mogelijk om door olie een smeer film aan de cilinderwand te krijgen..

Door zo ermee te gaan rijden maak je de kwaal alleen maar erger.. Het is slecht voor de zuigerveren en zuiger.. Maar door die harde troep wat erin zit zal deze ook als schuurpapier gaan werken en verknal je de cilinder helemaal.
 
Back
Top