Vernietigd kenteken scooter, kan ook geen nieuwe meer aanvragen. (Kan dit waar zijn??)

Ttyccho

New Member
Hallo,

Ik kwam net iemand tegen die zijn scooter online verkocht en diegene beweerde dat zijn scooter niet gestolen was, maar er geen kenteken meer voor kon worden aangevraagd doordat het kenteken was vernietigd wegens te vaak een WOK status voor een te hoge snelheid.

Is dit mogelijk? Dat iemand de scooter mag houden zonder kentekenbewijs omdat die is vernietigd door de politie?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Advertisement - register to remove this

Zover ik weet is het met 3x een WOK melding binnen 2 jaar, zo dat de scooter in beslag wordt genomen.

Zijn verhaal lijkt mij dus niet te kloppen.

Dat dacht ik dus ook inderdaad, en als antwoord kreeg ik het volgende:

"Scooter is ook ingenomen geweest ik heb het geluk dat de politie um eerder terug gaf dan dat ik de brief kreeg dat die vernietigd word politie zij wel mocht ik de scooter zien rije ben je um wel kwijt"

Lijkt mij alleen nog maar meer een reden om dit ongeloofwaardig te vinden.
 
RDW kenteken check.

Staat het VIN nummer er nog in?

Het is de commissaris van de politie die uitspraak doet omtrent "het gebeuren" en je daarbij een boete geeft. Deze feedback gaat naar de Officier van justitie en die bepaald de straf omtrent je rijbewijs.

Eerst ff kijken bij rdw. Daar staat bij of die een WOK heeft of andere rare zaken.

Is de moeite waard.
 
Hallo,

Ik kwam net iemand tegen die zijn scooter online verkocht en diegene beweerde dat zijn scooter niet gestolen was, maar er geen kenteken meer voor kon worden aangevraagd doordat het kenteken was vernietigd wegens te vaak een WOK status voor een te hoge snelheid.

Is dit mogelijk? Dat iemand de scooter mag houden zonder kentekenbewijs omdat die is vernietigd door de politie?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Kenteken kan nooit vernietigd worden, ook als je je scooter schorst blijft je scooter een geldige framenummer hebben. Na een schorsing kan je ALTIJD (als je aan de voorwaarde voldoet) opnieuw laten keuren.

Als een scooter 3x een wokstatus heeft gehad wordt ie in beslag genomen door de politie en krijg je je kenteken + frame niet meer terug.
 
Stel je vraag bij de RDW.
Dit is de officiële en enige instantie die precies weet hoe het zit i.v.m. een WOK-melding.
Wat zij zeggen is waar en niets anders...


Geven ze 9/10x geen antwoord op, omdat het geen nuttige vraag is.
Is hetzelfde van 'hoe moet ik mijn scooter naar motor keuren'. Dat vinden ze een onnuttige vraag, geven ze dus geen antwoord op, of ze zijn heel onduidelijk en zeggen dat ze het niet weten.
 
Back
Top