NTTman
Member
Hallo allemaal
Op mijn Piaggio NTT heb ik:
compleet gereviseerd blok, dus ook waterpomp
nieuwe Malossi 70cc gietijzer
17.5mm dellorto+sproeier 78
Sito plus
Malossi vario met 7.4 gram rollen
Malossi groene drukveer
Geen wereld setup dus, maar ik vind dat ie lekker rijdt, helemaal als ik m opentrek op de lange weggetjes door de polder enzo.
Maar ging dat maar zo goed.
Ik heb nu 2 keer gehad dat ik rond de 90 ineens mijn vermogen kwijt ben.
Alsof de scooter uitvalt, geen gasreactie, niks.
Als ik t gas dan ook 2 seconden los laat en dan weer gas geef, gaat ie gewoon weer.
Ik ben dan alleen heel voorzichtig er mee, ik ben rustig met 50 terug gereden.
Ik dacht in eerste instantie aan oververhitting/warmloper maar ik heb mijn pink in het koelreservoir gestoken, was wel beetje heet maar geen brandwonden dus zal iig niet gekookt hebben
Tot de 80 geen probleem, heb de top nog niet gehaald maar toerenverloop is goed dus geen hoge toeren op t eind enzo
Ik had t 1 x bij 95 en 1 x bij 90 op 2 verschillende dagen
Bougie is nieuw (heb het blok 200 km terug wel ingereden met wat meer olie), ding rijdt verder heerlijk, trekt goed weg en zonder dipjes enzo naar de top
Dingen waar ik zelf aan denk/overweeg:
Ik heb daarnet mijn bobine met de bijbehorende bougiekabel vervangen door een andere die ik had liggen waar ik hiervoor iig geen problemen mee heb gehad.
Moet dit alleen vandaag nog ff testen.
In een ander blok dat ik heb liggen zit wel een strakkere V snaar dan de nieuwe die ik op huidig blok heb zitten.
Kabelboom, dit is een bromframe (vandaar het andere blok) waarvan ik de kabelboom heb laten zitten maar alle electra deed het gewoon.
Membraan (standaard) zag er goed uit toen ik hem na t reviseren er op zette, kwam geen licht door.
Als je dit probleem herkent, kun je me dan aub vertellen hoe je dit hebt opgelost?
Of sowieso enige vorm van wijsheid
Kleine dingetjes ga ik mee aan de slag vandaag, maar ik vraag het ff voordat ik het te ver ga zoeken (geen zin in omdat nu de scooter in elkaar zit de kabelboom te vervangen als t niet nodig is )
Op mijn Piaggio NTT heb ik:
compleet gereviseerd blok, dus ook waterpomp
nieuwe Malossi 70cc gietijzer
17.5mm dellorto+sproeier 78
Sito plus
Malossi vario met 7.4 gram rollen
Malossi groene drukveer
Geen wereld setup dus, maar ik vind dat ie lekker rijdt, helemaal als ik m opentrek op de lange weggetjes door de polder enzo.
Maar ging dat maar zo goed.
Ik heb nu 2 keer gehad dat ik rond de 90 ineens mijn vermogen kwijt ben.
Alsof de scooter uitvalt, geen gasreactie, niks.
Als ik t gas dan ook 2 seconden los laat en dan weer gas geef, gaat ie gewoon weer.
Ik ben dan alleen heel voorzichtig er mee, ik ben rustig met 50 terug gereden.
Ik dacht in eerste instantie aan oververhitting/warmloper maar ik heb mijn pink in het koelreservoir gestoken, was wel beetje heet maar geen brandwonden dus zal iig niet gekookt hebben
Tot de 80 geen probleem, heb de top nog niet gehaald maar toerenverloop is goed dus geen hoge toeren op t eind enzo
Ik had t 1 x bij 95 en 1 x bij 90 op 2 verschillende dagen
Bougie is nieuw (heb het blok 200 km terug wel ingereden met wat meer olie), ding rijdt verder heerlijk, trekt goed weg en zonder dipjes enzo naar de top
Dingen waar ik zelf aan denk/overweeg:
Ik heb daarnet mijn bobine met de bijbehorende bougiekabel vervangen door een andere die ik had liggen waar ik hiervoor iig geen problemen mee heb gehad.
Moet dit alleen vandaag nog ff testen.
In een ander blok dat ik heb liggen zit wel een strakkere V snaar dan de nieuwe die ik op huidig blok heb zitten.
Kabelboom, dit is een bromframe (vandaar het andere blok) waarvan ik de kabelboom heb laten zitten maar alle electra deed het gewoon.
Membraan (standaard) zag er goed uit toen ik hem na t reviseren er op zette, kwam geen licht door.
Als je dit probleem herkent, kun je me dan aub vertellen hoe je dit hebt opgelost?
Of sowieso enige vorm van wijsheid
Kleine dingetjes ga ik mee aan de slag vandaag, maar ik vraag het ff voordat ik het te ver ga zoeken (geen zin in omdat nu de scooter in elkaar zit de kabelboom te vervangen als t niet nodig is )