Vermogen valt compleet weg op top

NTTman

Member
Hallo allemaal

Op mijn Piaggio NTT heb ik:
compleet gereviseerd blok, dus ook waterpomp
nieuwe Malossi 70cc gietijzer
17.5mm dellorto+sproeier 78
Sito plus
Malossi vario met 7.4 gram rollen
Malossi groene drukveer

Geen wereld setup dus, maar ik vind dat ie lekker rijdt, helemaal als ik m opentrek op de lange weggetjes door de polder enzo.
Maar ging dat maar zo goed.
Ik heb nu 2 keer gehad dat ik rond de 90 ineens mijn vermogen kwijt ben.
Alsof de scooter uitvalt, geen gasreactie, niks.

Als ik t gas dan ook 2 seconden los laat en dan weer gas geef, gaat ie gewoon weer.
Ik ben dan alleen heel voorzichtig er mee, ik ben rustig met 50 terug gereden.

Ik dacht in eerste instantie aan oververhitting/warmloper maar ik heb mijn pink in het koelreservoir gestoken, was wel beetje heet maar geen brandwonden dus zal iig niet gekookt hebben :tearsofjoy:

Tot de 80 geen probleem, heb de top nog niet gehaald maar toerenverloop is goed dus geen hoge toeren op t eind enzo
Ik had t 1 x bij 95 en 1 x bij 90 op 2 verschillende dagen

Bougie is nieuw (heb het blok 200 km terug wel ingereden met wat meer olie), ding rijdt verder heerlijk, trekt goed weg en zonder dipjes enzo naar de top
IMG-20190625-WA0000[1].jpeg

Dingen waar ik zelf aan denk/overweeg:
Ik heb daarnet mijn bobine met de bijbehorende bougiekabel vervangen door een andere die ik had liggen waar ik hiervoor iig geen problemen mee heb gehad.
Moet dit alleen vandaag nog ff testen.
In een ander blok dat ik heb liggen zit wel een strakkere V snaar dan de nieuwe die ik op huidig blok heb zitten.
Kabelboom, dit is een bromframe (vandaar het andere blok) waarvan ik de kabelboom heb laten zitten maar alle electra deed het gewoon.
Membraan (standaard) zag er goed uit toen ik hem na t reviseren er op zette, kwam geen licht door.

Als je dit probleem herkent, kun je me dan aub vertellen hoe je dit hebt opgelost?
Of sowieso enige vorm van wijsheid ;)
Kleine dingetjes ga ik mee aan de slag vandaag, maar ik vraag het ff voordat ik het te ver ga zoeken (geen zin in omdat nu de scooter in elkaar zit de kabelboom te vervangen als t niet nodig is :coldsweat:)
 
Advertisement - register to remove this

Bobine en bougiekabel is het niet tot nu toe.
Met vriendin achterop doet ie t bij 85 trouwens, gas ff los, rijdt ie vrolijk verder daarna. Gas meteen erop of niet, rond de top weer zelfde verhaal.
Andere bougie er in met hittegraad 7 die ik nog had liggen, kijken hoe dat gaat.
Denk dit weekend de complete kabelboom inclusief spanningsregelaar enzo overzetten als dat het niet is
 
Mijn broertje heeft er op gereden en denkt dat het iets met de carburateur is, alsof de benzine er niet snel genoeg in loopt.
Ondertussen ander membraan er op gezet ook, ik ga straks de carb nakijken of de vlotter toch niet is blijven hangen ofzo.
 
Ik heb de carb nagekeken, doorgeblazen enzo.
De hulpsproeier had een beetje last van oxidatie, dus die overgezet van n andere carb.
Vlotter en vlotternaald overgezet, op de andere carb zat een naar wat mijn idee wat versere choke dus die ook er op gezet.
Ik heb de vlotter/naald bekeken en vergeleken maar zag er niks geks aan maar goed, ik heb die luxe gelukkig.

Ding trekt in 1 x door naar 90 en dan naar 100 nu, blijft rijden zonder problemen.
 
Back
Top