Vermogen probleem!

Hi.

Ik heb een zip 4t 2v uit 2012.
Ik had laasts een rivisie gedaan voor deze scooter. Na super super super veel gedoe eindelijk lopend gekregen.
Nu heb ik een vermogen probleem. En de verdachte is dus de bezine!

Scooter start wel en blijft aan. Moeite met laagtoerig aanblijven en start alleen zonder gas. Met gas verzuipt hij en start die niet.
Eenmaal als de scooter is gestart. (Gaat moeilijk soms moet je 30 seconden e-start inhouden)
Moet de scooter echt opwarmen. Ik kan geen volgas inhouden want dan valt de motor uit. Bij half gas gaat de scooter wat meer toeren maken maar hoor je nog steeds een belaberde scooter die niet op toeren komt. Hij blijft heel lang hangen bij lage / middel toeren bij half gas..
Langzaam warmt de scooter op en kan de scooter meer toeren maken. En nadat de scooter is opgewarmt loopt de scooter normaal stationair. Je kan de scooter nu makkelijk starten met en zonder gas. Als je gas geeft komt de scooter mooi op toeren. Ga je eenmaal rijden dan kom je hooguit op 20km/h uur max. Dit was eerst 60 km/h.

Gas reactie is super belabberd met de toeren en ect.

Ik heb niet zoveel tijd op zak dus ik heb geen tijd om alles nu uittezoeken. Dus ik vraag het hier even. Heeft iemand een stappenplan voor mij qua dit probleem oplossen?

Gewoon eens stappenplan van wat ik moet doen zou fijn zijn. En tuurlijk als je het probleem weet moet je het even zeggen.
Hou er rekening mee dat de carbrateur los heeft gezeten van het motorblok voor 2 a 3 week. Spruitstuk heeft gewoon open gezeten in de lucht.

Of is het toch een vonk probleem? Denk het niet.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Yes, die moet je sowieso weer stellen. Heb je een voelermaatje?
Ik had hem al gesteld op 10 inlaat en 15 uitlaat. Alleen toen moest de blok weer helemaal uitelkaar ivm andere problemen. Ik ga hem morgen weer stellen. Maar kunnen kleppen zoveel vermogen laten inhouden? Dat ding reageert met gas zo ruk. Ik dacht misschien vuil in de carb ofz.
 
Yes, die moet je sowieso weer stellen. Heb je een voelermaatje?
Heb net de kleppen gesteld. Helaas heeft dit niet geholpen. Kleppen staat nu op 10 inlaat en 15 uitlaat.

Heb hier video's. Misschien helpt het.
(scooter koud met gas)
(scooterscooter warm met vol gas. Ik laat gas niet los)
(scooter rijdend)
 
Ik denk toch echt aan een timing probleem. Wil je een foto maken van je nokkenas en je vliegwiel?

Niet aan de sproeiers gezeten?

Als je je hand op de uitlaat houdt, valt hij dan uit of blijft hij lopen?
 
Ik denk toch echt aan een timing probleem. Wil je een foto maken van je nokkenas en je vliegwiel?

Niet aan de sproeiers gezeten?

Als je je hand op de uitlaat houdt, valt hij dan uit of blijft hij lopen?
Als ik mijn uitlaat bedekt dan valt die uit en dat is normaal dus er is geen lek en er bouw normale goede druk op. Heb zelf ook prima verstand van scooters alleen dit is echt bruh.

ik heb me carb nooit geopend. Ik ga morgen foto maken. Maar ik heb hem zovaak op tijd gesteld. Hij moet wel goed staan.
 
Ik denk toch echt aan een timing probleem. Wil je een foto maken van je nokkenas en je vliegwiel?

Niet aan de sproeiers gezeten?

Als je je hand op de uitlaat houdt, valt hij dan uit of blijft hij lopen?
Mijn timing staat niet goed.....

Weetje jij misschien waarom mijn timing zomaar verplaats? Ik heb hem zovaak gesteld en zelf gesteld voordat ik het motorblok onder het frame deed.

Ik zet de - van de distrubtiewiel gelijk aan het = van de 4t in de koelvin.
Dan zet ik de kettingspanner erop en check ik de timing nog een keer. En toch verplaats de timing telkens.

Om hem nu weer te stellen moet ik het motorblok weer van het frame halen. Leuk dit...
 

Attachments

  • IMG_2636.JPG
    IMG_2636.JPG
    179.5 KB · Views: 22
  • IMG_2638.PNG
    IMG_2638.PNG
    706.4 KB · Views: 25
Hoeveel speling heb je op je distributieketting?
bijna niks. Ik heb me scooter vandaag op tijd gezet. Alleen hij rijdt net zo shit als eerder. Starten moet zonder gas. Dan paar seconden wachten want als je gas geeft verzuipt die. Dan kan je gas geven zodat die ietsje meer toeren krijg en zodra de uitlaat gassen warm zijn kan die veel toeren maken. Ik heb nog steeds en maximale snelheid van 20k/m u.

Ik was zo 1.5 uur bezig met de scooter op tijd stellen om uiteindelijk precies het zelfde te krijgen.
 
Hoeveel KM zit er op de Zip?
wat heb je allemaal vervangen tijdens de revisie?

in het filmpje waar je vol gas geef en dat die dipjes die die geeft, is denk ik inderdaad de brandstof. Controleer eerst als de scooter stationair draaid op lekkages (spuit remreiniger/deo op het spruitstuk van de carb), mocht dit een toerenwisseling geven dan zit het in het spruitstuk.
daarna zou ik de carb eens schoonmaken(blaas de stationair en hoofdsproeier eens schoon).
 
Hoeveel KM zit er op de Zip?
wat heb je allemaal vervangen tijdens de revisie?

in het filmpje waar je vol gas geef en dat die dipjes die die geeft, is denk ik inderdaad de brandstof. Controleer eerst als de scooter stationair draaid op lekkages (spuit remreiniger/deo op het spruitstuk van de carb), mocht dit een toerenwisseling geven dan zit het in het spruitstuk.
daarna zou ik de carb eens schoonmaken(blaas de stationair en hoofdsproeier eens schoon).
Ik ga even kijken.

Het is namelijk ook zo dat de scooter verzuipt als die koud is bij gas.

Als de scooter een beetje opgewarmt is kan die een beetje toeren maken maar heel klein beejte.

Als de scooter goed is opgewarmt kan die soms met vol gas dipjes geven.

Tijdens de rivisie zijn de krukaslagers, Piston, Zuigveren, Pakkingen vervangen, ontsteking. (Olie was gelekt over me ontsteking :( )
Het blok werkt volgens mij en het blok staat op tijd.

Denk je echt dat het het bezine systeem is? En niet motorisch?
 
Dat hij koud met gas uitvalt kan ook aan de shoke liggen.
Aangezien hij het dus wel goed doet als hij emaal warm is met starten?

En hoeveel speling precies is wel belangrijk.
Met een draaiende motor komt er veel meer kracht op te staan dat er wel een mogelijk is om te verspringen.
 
Dat hij koud met gas uitvalt kan ook aan de shoke liggen.
Aangezien hij het dus wel goed doet als hij emaal warm is met starten?

En hoeveel speling precies is wel belangrijk.
Met een draaiende motor komt er veel meer kracht op te staan dat er wel een mogelijk is om te verspringen.
Choke is het probleem niet denk ik.

Vermogen is er bijna niet meer en daar zou choke geen invloed op moeten hebben.

Ding is dat die nu ontgrensd is en hij rijdt normaal 60 en nu 20k/h.

Warm heeft die veel dipjes en weinig vermogen.

Speling is er niet ik kan hem niet omhoog of omlaag krijgen. Ik ga zo weer even kijken als de motorblok timing verplaats is.

"timing net gecheckt. Hij staat prima op tijd. Met een beejte afwijking richting de 2t maar das minimaal. Timing is dus niet verplaats."

Iemand anders nog ideeen?
 
Last edited:
Back
Top