Vermogen loopt terug

Ramon77

New Member
Goedemorgen beste mensen,

Het betreft een vivacity sportline uit 2005, 2 takt.

Vorig jaar is de Vario ring verwijderd en zijn er iets lichtere rolletjes ingekomen.
Hij rijdt nu netjes en braaf 32 km GPS.

wat er vanaf dat moment aan de hand is:
zodra ik een brug op rij, of er zit een stijging in het landschap, ja zelfs bij een wat sterkere tegenwind, dan loopt de scooter terug in aantal km en lijkt het alsof hij er moeite mee heeft. Hij pakt wel altijd alles, valt niet uit, maar is dan gewoon een fors stuk langzamer....

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Bedankt voor het meedenken!
 
Advertisement - register to remove this

Hoeveel km ga je dan langzamer?
Voor de rest is het geheel normaal dat je scooter wat langzamer rijd de brug op of met tegenwind.
 
Hoeveel km ga je dan langzamer?
Voor de rest is het geheel normaal dat je scooter wat langzamer rijd de brug op of met tegenwind.
Hallo Zippie078,

Het kan voorkomen dat hij op de teller van 40 naar 30 terugloopt.... Dus wel redelijk fors in daling... Kan dat gewoon normaal zijn?

Groet,

Ramon
 
Hallo Zippie078,

Het kan voorkomen dat hij op de teller van 40 naar 30 terugloopt.... Dus wel redelijk fors in daling... Kan dat gewoon normaal zijn?

Groet,

Ramon
Dat is vrij normaal. Mijn scooter rijd op rechte weg 55/60. Bij een heuvel /berg word dit 45/50

Jij bent toch ook sneller moe als je een berg op loopt ipv een rechte weg bewandeld?
 
Klein beetje onderhoud plegen als het al een tijd niet gebeurd is.
Help iets.
Maar wat terug lopen doen ze allemaal vooral snor omdat ze als niet veel vermogen hebben.
 
Back
Top