Vermoedelijk gestolen scooter gekocht

Status
Not open for further replies.

Enterprise

Well-Known Member
Goeiedag,

Mijn vader heeft sinds afgelopen weekend een scooter gekocht van een bekende van hem.
Nu blijk maar weer dat niemand te vertrouwen is want;
Het gaat om een AGM maar het kenteken wat erop zit komt van een Longjia Alien 50. Dit kenteken was in eerste instantie niet te vinden via de rdw maar wel via vwe.nl
De beste man zou gisteren de papieren komen brengen en derest van het geld innen(Mijn pa heeft de helft aanbetaald) maar natuurlijk niets meer van gehoord.
In eerste instantie dachten we dat hij misschien per ongeluk het plaatje van een andere scooter erop heeft gezet. Hij gaf aan het kenteken verzekerd te hebben wat er op zit maar door argwaan zijn wij gaan kijken of wij hem ook konden verzekeren. Dit lukte niet. Hema gaf bijv aan: Dit model kan niet verzekerd worden.
Mijn pa wilt liever nog even afwachten omdat hij die man zo goed kent maar ik heb het gevoel dat hij mijn pa een beetje besodemiedert heeft.
Nu hebben we zoiets van als hij nu met de AGM papieren aankomt mag ie het oude plaatje meenemen en laten we wel een nieuwe maken.
Maar wat kunnen wij doen wanneer de papieren niet overeen komen of als de beste man onvindbaar blijkt?
Aangifte doen? Dit wilt mijn vader natuurlijk alleen als het echt niet anders kan.
Ik vind dat mijn vader hier in te goed vertrouwen gehandelt heeft. Ookal betreft het een bekende, altijd frame en kenteken nr controleren.
Het was niet slim van hem, dat is hij nu met me eens. Ook wilde hij nooit meer een chinees na zijn laatste pech scooter. Nu heeft die man hem dus wijs gemaakt dat een agm helemaal geen chinees is. Blijkt dat ik er beter bij had kunnen zijn. In mijn ogen is een AGM vx50 namelijk gewoon een geimiteerde vespa van redelijk slechte kwaliteit.(gy6 blokjes zijn gewoon rommel)
Framenummer kunnen we niet controleren want we krijgen het handschoenen kastje niet open omdat we niks willen breken/forceren.
Ik hoor graag wat jullie hier over denken en wat mijn pa hier wellicht aan kan doen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hoezo gooi ik olie op het vuur ?

Ik reageer toch op een opmerking van @Giodam ?
Volgens mij vrij onschuldig en ik begrijp daarom je opmerking TOTAAL niet...

In het verleden heb je wel vaker mot gehad/gemaakt met mij en diverse andere leden op dit forum.
Ik heb mij hierbij neergelegd en ben doorgegaan op dit forum.

Helaas WEER een opmerking van jou en heb besloten om hier op in te gaan.

In mijn optiek ben jij het die steeds de confrontatie opzoekt en reactie's uitlokt.

JE WILT EEN REACTIE..............
JE KRIJGT EEN REACTIE..........

Volgens mij ben jij een behoorlijk GEFRUSTREERD mannetje en KICK je er op dat je MACHT hebt op dit forum.

Op doordeweekse dagen ben je midden in de nacht aan het antwoorden op berichten die overdag worden gesteld.
Heb jij wel een NORMAAL leven ?

Je moet jezelf eens afvragen of jou aanpak wel de juiste is en of je wel bekwaam bent om als moderator te fungeren...

Wellicht dat @Bas eens met jou in conclaaf moet gaan over jou functioneren binnen dit forum.

Ik raad jou ten strengste aan om je functie als moderator PER DIRECT ter beschikking te stellen.
Hier doe je jezelf, maar vooral de forumleden een ENORM plezier mee !!!







Wat mij spijt is het volgende:
Helaas MOET ik hier op reageren omdat @eurokit het WEDEROM nodig acht om een discussie UIT TE LOKKEN.....

Snap echt niet waarom dit nodig is..............

Ik bedoel dat je offtopic ging.. Het grappigste vind ik zelf nog dat het bovenstaande wat jij hier beschrijft op je zelf slaat..
Fijne avond nog.:eek::weary:
 
eurokit, je kunt het weer niet laten he, toch nog even natrappen en het laatste woord moeten hebben???!!! :rolleyes:

Jij vindt het grappig, wij helemaal niet, en wie gaat hier weer opnieuw off topic, terwijl een Moderator/Staff member toch op zijn minst het goede voorbeeld zou moeten geven!
 
Last edited:
Ik gaf hem alleen mijn onderbouwing waarom ik zo reageerde.. Had niks te maken wat GCS100 mij probeerde uit te leggen.

Topic blijft gewoon open en TS mag de keuze maken wat ermee gebeurd. Graag weer ontopic.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top