Verlichtings probleem

Stephan70km/h

New Member
Hello , ik heb een Kymco Agility 50 waarvan al een tijdje alleen de koplamp het nog doet en de knipperlichten . Dimlicht voor ,remlicht en achterlicht doen het dus niet meer ,iemand enig idee of ik dit zelf kan repareren en waar het aan kan liggen . Ik hoor graag .
 
Advertisement - register to remove this

Kapotte zekering, draadje los naar de lichtschakelaar, lampjes door gebrand ?
Meten met een multimeter of er wel spanning op de lichtunits staat. + en -. Kan ook een massaprobleem zijn, vocht, oxidatie-groen uitgeslagen contacten etc.

En als je geen multimeter hebt, bij de Action kost ie een paar euro, altijd handig.
 
Kapotte zekering, draadje los naar de lichtschakelaar, lampjes door gebrand ?
Meten met een multimeter of er wel spanning op de lichtunits staat. + en -. Kan ook een massaprobleem zijn, vocht, oxidatie-groen uitgeslagen contacten etc.

En als je geen multimeter hebt, bij de Action kost ie een paar euro, altijd handig.
Ik heb wel eens zo`n metertje gekregen van iemand dat ligt nu in de gereedschapkist zou niet weten hoe te gebruiken,er zit een zwart en rood pennetje op waar moet ik die tegenaanhouden om die lichtunits door te meten ? Wat ook gewoon werkt is de verlichting van het dashboard vreemd genoeg.
 
Jep nieuwe lampjes geprobeerd alleen doormeten van lichten nog niet gedaan maar ik weet ook niet hoe dat moet,ik heb wel een multimeter.
 
Het is al geregeld , ik bleek verkeerde lampjes besteld te hebben die er wel gewoon in pasten maar geen contact maakten .De oude lampjes waren inderdaad overleden ,gelukkig hoef ik niks door te meten het blijkt gewoon nog te werken :neutral:
 
Back
Top