Verlichting

Status
Not open for further replies.

Jules_W

Well-Known Member
Hey , ik heb een probleem met m'n scooter (std mbk stunt) , het begon zo : Wanneer ik gas gaf gingen m'n lichten zwakker branden en bij het lossen van gas terug feller ipv andersom (niets aan de verlichting of dergelijke veranderd ofzo , probleem was er gewoon opeens).Ik dacht dus dat de batterij te laag stond of dat er misschien vuil binneninzat waardoor m'n ontsteking te weinig stroom aan de lichten kon doorgeven aangezien hij er zoveel aan de batterij moest geven . (ik weet dus ook niet of deze theorie klopt , leek me logisch)
Ik dus de batterij eruitgedaan , probleem opgelost , werkte gewoon terug normaal . Voordat ik de kans had een nieuwe batterij te kopen heb ik nog een tijdje zonder batterij gereden met lichten aan , nu gingen ze daarstrak toen ik thuis vertrok echt heeeel fel branden en toen was het gedaan .

Kan het nu zijn dat m'n ontsteking teveel stroom aan m'n lichten heeft gegeven en dat ze daarom zijn gesmolten ?? Of een zekering doorgesmolten ofzo ... ?
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij is je spanningsregelaar kapot. Ik heb dit ook nog voorgehad ik reed wel met batterij maar mn lichten gingen alsmaar feller branden en dan sprongen alle lampjes kapot.
 
Dus het feit dat ik zonder batterij reed kan er weinig mee te maken hebben ? Hoe ziet zo'n spanningsregelaar eruit ? Duur ?
 
Prijs weet ik niet, ik kreeg hem in garantie. Ik denk dat je spanningsregelaar vooraan zit, bij booster toch en het is denk ik een grijs bakje met soort koelribben op(het lijkt er toch op). Volgens mij is dit de spanningsregelaar, correct me if i'm wrong...

Volgens mij heeft het weinig te maken dat je zonder batterij reed, zonder batterij rijden kan best zonder problemen.
 
Zal idd je spanningsregelaar zijn, dat grijze ijzeren blokje met koelribben op, achter je voorkap zoals crosserke zegt.

vraag of je dit even mag gebruiken van een vriend, en kijk of het over is;)
 
ziet er waarschijnlijk zo uit:
51409spanningsregelaar_minarelli.jpg

zit aan je stuurkolom
 
Als de spanningsregelaar stuk is , gaan m'n lichten dan niet meer aan ??? Want ik heb nieuwe lichten en een batterij geplaatst maar zonder succes . Stoplicht brand , gewone lichten niet .
 
Hey ik heb een vraag: Ik wil carbon knipperlichtglaasjes op mn aerox zetten. Heb gehoord dat ik dan oranje lampjes erin moet zetten. Nu is mijn vraag: Hoeveel watt heb je nodig voor je knipperlichten? ik dacht 12v/10w(Yamaha Aerox uit 2004). ik weet dat ik de lampjes eruit kan draaien maar heb mn scooter nu niet thuis staan. gr LexRox
 
Hey ik heb een vraag: Ik wil carbon knipperlichtglaasjes op mn aerox zetten. Heb gehoord dat ik dan oranje lampjes erin moet zetten. Nu is mijn vraag: Hoeveel watt heb je nodig voor je knipperlichten? ik dacht 12v/10w(Yamaha Aerox uit 2004). ik weet dat ik de lampjes eruit kan draaien maar heb mn scooter nu niet thuis staan. gr LexRox

Maak even een nieuwe topic aan!
 
het is dom om zonder accu te rijden
want een accu zorgt ervoor dat er een constante spanning is (12 volt)
zonder accu heeft hij pieken en dalen dus hoger dan 12 volt en zon kunnen er allerlei dingen doorbranden
 
Bedankt voor de info, maar zover was ik inmiddels al :) , probleem is opgelost trouwens ;) Aan het achterlicht waren de contactpunten geroest en vooraan zat er blijkbaar 2x massa op aangesloten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top