Verlichting werkt niet meer na plaatsen sportstuur

Hallo,

Als je zoals dit reageert kun je natuurlijk niet verwachten dat mensen je een fatsoenlijk antwoord gaan geven.
Daarbij is je verhaal echt niet om aan te gluren.
Strooi er om te beginnen is een paar punten, komma's en hoofdletters doorheen.
En gebruik de ENTER knop, die zit er natuurlijk ook niet voor niks.

Zelf zeg je al dat je gekk word van dat ding, blablabla.
Waarom zet je hem niet even bij de bromboer en vraag je aardig, meneer kunt u mij vertellen waarom dit en dit gebeurt.
Hun kunnen even een testritje op jou scooter maken en merken precies wat het probleem is.
Kost je wel een paar centen, maar dan heb je wel een goede scooter.
Nu ga je alleen maar meer slopen dan maken heb ik het idee.

En als jij niet denkt dat het te vroeg is om de handdoek in de ring te gooien, moet je het zelf weten.

Kijk in elk geval even je Bougie, Bougiedop, Bougiekabel, Bobine, CDI, Accu, Zekering en Spanningsregelaar na.
Mocht dit ALLEMAAL goed zijn, contoleer op losse draadjes, losse contacten, en kabelbreuken.
Nog steeds niks?
Onsteking en Pick Up na kijken.

Als dat het niet is, dan is bij mij het einde ook zoek.

En de volgende keer iets meer geduld.
Zoals Mede Forummer Silliey al zei, dat is een schone zaak.
Er zijn namelijk ook mensen die andere dingen te doen hebben dan antwoorden te geven op Forumpjes.

Hoop dat je zo voldoende informatie hebt?

Groetjes,

Tinus.
 
sorry hier voor dan
de kabel boom is er pas helemaal uit geweest
dit is helemaal in orde zekering is goed
spanningsregelaar heefd toch niks met de motor te maken ? zonder spanningsregelaar loopt de scooter namelijk ook gewoon

bobine en CDI hoe controleer ik dit ?
bougie dop heb ik vandaag een nieuwe gekocht een champion waterdicht
+ 2 bougie's de NGK (B9HSkorte schacht) en de (BPR8es lange schacht) ik weet alleen niet of ik een lange of korte schacht nodig heb het gaat om de volgende cilinder een DR70 :$ ik heb hier een lange schacht ingezet maar of dit ook klopt ?
ik hoop op medewerking nogmaals sorry voor het ongeduldig zijn
 
hallo heb net mijn oude bougie dop vervangen voor een nieuwe waar ik achter kwam is dat de oude bougie dop er nagenoeg los op zat en dat die nat was en dat de bougie kabel een stukje was ingescheurd dit is weer gemaakt + de bougie vervangen voor een nieuwe eerst met lange schacht dit past helemaal niet want dan komt mijn zuiger tegen de bougie hierna dus vervangen voor een bougie met een korte schacht hierna de scooter gestart en klinkt weer lekker het vermogen is weer terug lijkt wel ik kan niet rijden want het regent nogal maar ik heb goede hoop nog een vraagje ik heb mijn koelkap er vanaf en ik kan nu op mijn vliegwiel kijken dus ook bij de inpulsgever kan ik hier meten hoeveel stroom mijn ontsteking nog leverrt ? zo ja hoeveel moet dit zijn ik hoop wat van jullie te horen
 
Alle elektra onderdelen check je door er optisch naar te kijken en vervolgens door te meten met een spannings meter, ook wel duspol genaamd.
Hoe dat precies bij jou scooter te werk gaat durf ik niet te zeggen.
 
dat snap ik dat door meten ;) alleen het probleem is opgelost denk ik ik kan het niet testen alleen het is hier echt een elende met het weer maar stationair heb ik weer vermogen en hij wil nu ook wel vooruit heb ik het idee alleen mijn vraag hoeveel stroom moet mijn ontsteking leveren want ik kan er nu goed bij dus mijn vraag hoeveel stroom moet mijn ontsteking leveren ?
 
Durf het niet helemaal met zekerheid te zeggen, dus misschien dat iemand het kan bevestigen.
Maar volgens mij ruim 100 volt.
Dit meet je op de onstekingsspoel. (kan ook lichtspoel)

Hier nog even een uitleg hoe alles werkt betreft het ontstekings gedeelte.

De ontsteking begint vaak handmatig.
Dat wil zeggen dat jij met het aantrappen, kickstarten of aanlopen de ontsteking in werking stelt.
Door het aantrappen gaat door middel van tandwielen de krukas draaien
Je doet de krukas draaien, daardoor gaan de magneten die op het vliegwiel zitten langs de spoelen.
Deze wekken dan stroom op.
Deze stroom gaat naar de condensator.
Hier wordt de stroom opgeladen totdat er geen nieuwe stroom meer wordt toegevoerd.
De contactpunten zijn de verbindingsbrug die bepalen wanneer de vonk van de bougie plaatsvindt.
De verbindingsbrug die de contactpunten zijn tussen (-) en (+).
Wanneer de contactpunten opengaan is er geen verbinding tussen - en +.
De condensator gaat hierdoor stroom afgeven naar de bobine/CDI.
Hier laad deze op en wordt deze omgevormd tot 10.000 Volt.
Het vermogen (Wattage) blijft gelijk, de spanning (Voltage) wordt hoger, maar de stroomsterkte (Ampere) wordt minder.
De bobine/CDI ontlaad en geeft de stroom door naar de bougie, door de bougiekabel en het bougiekapje.
De bougie geeft een vonk waardoor de benzine ontbrandt.
Hierdoor wordt de zuiger omlaag geduwd, en gaat de krukas weer ronddraaien.

Als je op volle snelheid bijvoorbeeld 6.000 toeren draait, houd dat in dat je het bovenstaande verhaal 6.000 keer per minuut afspeelt, oftwel 10 keer per seconde.

Hoop dat je er wat aan hebt!
 
hee tinus :p
okee hier heb ik zekker wat aan :$
eum nog een vraage ik begreip niet zo goed wat je hier bedoelt
(Dit meet je op de onstekingsspoel. (kan ook lichtspoel)
bedoel je hier gewoon het lasertje mee ben even de naam kwijt die boven het vliegwiel zit hier kommen 2 draden uit of heb ik het helemaal verkeerd en het meten van die voltage moet ik natuurlijk ook gas geven of blijft dit voltage stationar het zelvde ?
 
een JOG is precies het zelvde als een aerox het blok is immers gewoon het zelvde
hoe meet je dit dan bij een aerox want ik kan die link niet openen op een of andere vage mannier :O
 
Dit weet ik helaas niet.
Sorry.

Misschien dat een andere Forum Member je het antwoord kan vertellen.
Maar ik ga niet zitten gissen en je de verkeerde kant op sturen.
 
ja dat begreip ik tinus
naja ik kan niks proberen ik kan niet rijden nu met dit kl******* weer
kan de spanning ook niet meten want weet niet precies hoe dit dus werkt op een yamaha jog dus is eventjes afwachten wat forum leden zeggen :$

naja hier dan maar even een locise redenering
de scooter plofte en stotterde door slecht contacht met de bougie dop (bougie)
verklaaring hier voor is dat de bougie kabel een stukje was gescheurd hier door dat de bougie dop dus ook los zat en sloeg hierdoor vonken over terwijl er wel brandstof loopt uitweg mijn uitlaat bij plotseling contacht met de bougie + vonk ontbrand de overtollige brandstof in de uitlaat vandaar de ploffen en stotteren verklaring als ik mijn verlichting aan zet dat het dan wel goed was ????? naja ik denk omdat mijn massa verbonden zit met mijn bobine en het frame ja hier heb ik dus geen verklaring voor :( maar ik weet wel dat ik nu wel weer mijn oude scooter terug heb met het vermogen wat een 70 cc hoort te leveren en het rijgedrag twijfel ik nu niet over dit kan ik natuurlijk pas bevestigen als ik echt een test ritje gemaakt heb :D
 
hallo nou vandaag dus westen rijden en alles is weer in orde scooter loopt nu als een zonnetje
niet afgesteld met te grote sproeier tik ik de 105 aan
alleen nu heb ik nog een vraagje een scooter profesional af laten stellen wat kost dit ong ? weet hier iemand een prijs waar ik dan aan moet denken groeten :D
 
@Tinus, een citta heeft contact punten, een moderne ontsteking heeft een pickup sensor. Verder is er ook geen sprake meer van een condensator.
 
Back
Top