verlichting vraagje

snukje

El Gringo Semi-Tuning
ik ben net gepakt omdat ik geen licht heb op me citta
aangezien ik die bekabeling niet meer heb, is het toegestaan om van die knipperlichtjes die je op fietsen zit te bevestigen op me brommer?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij mocht je zelfs richting aangeven met de hand :X altans dat zei die gekke instructrise op zo'n politie dag waar ik en een paar vrienden voor de grap langs gingen.
 
Ja mag maar dat moet je ze niet laten knipperen maar continu laten branden!

(Zoals ik t las ging het over het voor licht en niet over knipperlichten!)
 
oh sorry mijn fout :) .. Hmm volgens mij moet het licht zichtbaar zijn en idd continu brandend maar heb je dan niet een klein probleem met het remlicht?
 
remlicht moet ook.

Je hebt fietslampjes die ook als remlicht dienen. Dan moet je een sensortje aan je remkabel maken, is best te doen bij n citta
 
volgens mij mag het niet want het is niet standaard.

Ga geen discussie hierover beginnen, ga dan maar zoeken naar topics over knipperlichten, of je die er af mag halen en daarna je hand uit mag steken, wat dus ook niet mag, want het is niet meer origineel.

Het is erg simpel met scooters, als jij iets veranderd, dan is het al fout, en KAN je een boete krijgen.
 
Ja want volgens mij moet je voorlamp ook wit/geel zijn en die fitsdinkies zijn rood;)
dus 8ter lijkt me geen probleem(ja dan nog remlicht fiksen:rolleyes: ) ma voor mag iig niet denks:)
 
Klopt inderdaad ja..
Artikel 5.6.51
1. Bromfietsen op twee wielen moeten zijn voorzien van:
a. een dimlicht;
b. een achterlicht;
c. een niet-driehoekige rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig.

Remlicht is optioneel;
Artikel 5.6.57
1. Bromfietsen mogen zijn voorzien van:
a. een groot licht;
b. een stadslicht;
c. richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten;
d. een remlicht;
e. een naar voren gerichte witte retroreflector indien deze niet reeds ingevolge artikel 5.6.51 verplicht is;
f. ambergele retroreflectoren aan de zijkanten van het voertuig en ambergele retroreflectoren aan de trappers.
2. Bromfietsen mogen zijn voorzien van extra witte retroreflecterende voorzieningen aan de voorzijde, extra rode aan de achterzijde en extra ambergele aan de zijkanten van het voertuig.
 
Kan een jurist ofzo dit misschien even bevestigen, dat zo'n wit smart lichtje gebruikt mag worden 8)

Door mijn gecustomizede voorkap heb ik geen licht meer, dus zou het zwaar relaxed zijn als dit daadwerkelijk gebruikt mag worden! :D
 
Back
Top