This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Verlichting vraagje

smonjirez

Well-Known Member
Hoi,

Ik ga binnenkort bijna mn complete kabelboom opnieuw aanleggen, waarbij ik geen spanningsregelaar meer gebruik en alléén mn accu los wil gebruiken voor alle verlichting etc. Heb al een mooi oplaad-puntje gemaakt etc. en er draaien al een paar dingen op. Maar, de hoofd-verlichting van mn phantom, kan dat ook gewoon aan 12v-13v DC hangen?

Ja. Maar je accu zal dit niet lang trekken.

Een lamp werkt zowel op DC als AC, op een led na, maar das ook eigenlijk geen lamp.
Het kan wel zijn dat de lamp wat zwak brand, hij is immers "gemaakt" voor 14,x volt, ook al staat er 12v op.

Nou, mijn spanningsregelaar geeft momenteel 6-8 volt af. Heb een keer een nieuwe gemonteerd maar die begaf het na 2 weken ook al dus vandaar, ik wil gewoon van al die zooi af . Ofwel, misschien is het wat zwakker dan normaal, maar slechter dan nu kan toch niet.
Denk ook dat ik xenon of LED-lampen ga monteren later, omdat dan de accu toch wat langer mee gaat. Al is 1,5 uur voor mij al ruim voldoende.