verlichting van Sym Orbit 1

ledsled owner

New Member
Ik heb een Sym Orbit uit 2007 met alleen nog een standaard 50 cc cilinder maar deze wordt zeer binnenkort ook nog vervangen voor een cilinder van 80cc.
Ik heb alle standaard verlichting vervangen voor LED verlichting. De achterlichtunit heb ik zelfs helemaal verwijderd en een compleet nieuwe unit gemonteerd met geïntegreerde knipperlichten. En precies dat stukje zit mij nogal hoog want op het moment dat de verlichting uit staat doen de knipperlichten en het remlicht het wel maar zodra ik de verlichting aan zet op het standje dimlicht of al een stand eerder doet aan de achterkant helemaal niks het meer. Ik ben met dit probleem ook al bij een dealer geweest en die kon mij ook niet helpen. Toen ik vervolgens naar mijn vaste dealer ging wist hij me te vertellen dat het óf aan de massa lag en dan is het probleem zo verholpen of dat de koplamp te zwaar is die ik er nu in heb zitten.
Het laatste lijkt mij erg sterk want ik heb er een H7(xenon) koplamp in gehad met dezelfde achterlichten en toen deed alles het wel.
Na heel Google afgezocht te hebben kwam ik er achter dat mijn dynamo ook nog wel eens te zwak kan zijn om het te leveren voltage ook daadwerkelijk te leveren zodat alle verlichting het ook echt doet.
Wat misschien ook niet verkeerd is om te melden is dat de verlichting op het contact aangesloten is (zonder draaiende motor alle verlichting kunnen gebruiken) maar dit gaf met de H7 koplamp ook geen problemen dus het lijkt me sterk dat het daar aan ligt. Ik heb alle draden bij de schakelaar voor de zekerheid nog even een keer goed vast gezet (gestript en daarna gesoldeerd en isolatietape er omheen gewikkeld) en nog heb ik hetzelfde probleem.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Bij een wat lichtere lamp (halogeen) heb ik trouwens hetzelfde probleem
 
Advertisement - register to remove this

ledsled owner said:
Toen ik vervolgens naar mijn vaste dealer ging wist hij me te vertellen dat het óf aan de massa lag

Deze meneer heeft wel degelijk gelijk!!!

Het probleem is alleen, dit massaprobleem te vinden.
In eerste instantie zou je direct zeggen, bij het achterlicht natuurlijk maar dit hoeft niet per see.

Dus het is zaak overal waar je maar een groen massa draadje tegenkomt deze te testen.
De weerstand van deze massabedrading naar de min-pool van de accu mag niet meer zijn dan een paar tiende Ohm.
Zet de multimeter daarvoor op het laagste Ohm-bereik en je contactslot natuurlijk op "OFF".
 
Back
Top