verlichting Sym symphony sr 50 werkt niet naar behoren

BerendJo

New Member
Best allen,
Een tijdje geleden begon mijn scooter verlichting vreemd te doen. Hij deed het de ene dag wel de andere dag niet. Nu heeft mijn scooter dus rechts een optie voor: Geen verlichting - stads verlichting - dimlicht, en links een optie voor groot licht en seinen.
Nu heb ik op de neutrale (dimlicht) stand alleen stadslicht dat brandt. Als ik de schakelaar naar boven zet (groot licht) brand er net zo goed alleen stadslicht. Als ik de schakelaar indruk om te seinen doet mijn groot licht het wel.
Nou had ik een beetje zitten klooien bij de lamp en gekeken of alle aansluitingen daar goed vast zaten, dat leek allemaal juist. Toen bij de knop een beetje gekeken, niks werkte dus uit frustratie een tik op de knop gegeven met de schroevendraaier, deed mijn verlichting het ineens weer! Nu denk ik dus dat er iets mis zit bij de knoppen, alleen kan ik zo gauw niks vinden wat precies. Heeft iemand hier meer ervaring mee?
1612195580723.png
(Ik heb niet dezelfde scooter, maar de knop links is vergelijkbaar met degene waar ik op sloeg)
 
Advertisement - register to remove this

Toen bij de knop een beetje gekeken, niks werkte dus uit frustratie een tik op de knop gegeven met de schroevendraaier, deed mijn verlichting het ineens weer!
Dan weet je wel waar je het probleem moet zoeken.

Waarschijnlijk zit er vuil/oxidatie in de schakelaar.
Probeer deze eens schoon te blazen met perslucht of spuit er contactspray in.

Heb je al gekeken of de stekker goed aangedrukt is ?

Oxidatie bij de aansluitingen is vaak een boosdoener.

Mogelijk een draadbreuk.

In het "ergste" geval is de schakelaar defect.
 
Dan weet je wel waar je het probleem moet zoeken.

Waarschijnlijk zit er vuil/oxidatie in de schakelaar.
Probeer deze eens schoon te blazen met perslucht of spuit er contactspray in.

Heb je al gekeken of de stekker goed aangedrukt is ?

Oxidatie bij de aansluitingen is vaak een boosdoener.

Mogelijk een draadbreuk.

In het "ergste" geval is de schakelaar defect.
Erg bedankt voor je reactie. Weet je toevallig ook of ik de schakelaar eruit zou kunnen "wippen" of moet ik de gehele kap loshalen om hierbij te kunnen?
 
Erg bedankt voor je reactie. Weet je toevallig ook of ik de schakelaar eruit zou kunnen "wippen" of moet ik de gehele kap loshalen om hierbij te kunnen?
Zo'n schakelaar klikt erin en borgt dan.
In verreweg de meeste gevallen moet je de kap losmaken.
Is even wat werk, maar dan kan je er goed bij en heb je ook meer ruimte om e.e.a. beter te bekijken.
 
Back
Top