Verlichting speedfight compleet defect

Status
Not open for further replies.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik zit met een groot probleem wat ik het liefst deze week nog gemaakt wilt hebben.

Ik kwam er ineens achter dat me koplamp het niet meer deed, ook de verlichting van het dashboard doet het niet. Ook blijft het remlicht niet branden als de koplamp aanstaat.

Groot licht doet het ook niet .

Enigste wat het nog doet kwa lichten is de richting aanwijzers en het remlicht als er geremt word.

Kan iemand mij een suggestie geven wat het zou kunnen zijn?

Ik heb wel de weerstand voor het licht op hetzelde stuk metaal van het frame zitten als de weerstand van de choke. Ik weet niet of dat kwaad kan aangezien alle weerstanden gewoon aan de massa vast zit. Ik heb er zo een hele tijd mee gereden. Eerst merkte ik wel dat me dashboard verlichting van de KM teller het al amper deed. ( zo ongeveer 4 a 5 dagen geleden)

Kan het misschien zijn dat de KM teller elec. kabels zijn losgekomen / of niet goed vast hebben gezeten? Misschien dat het iets anders is?

Het lijkt me niet dat het lampje kapot is gegaan, anders lijkt me de rest anders het dan gewoon te doen.

Advertisement - register to remove this

Als je het dashboard zou ontkoppelen, zou dan normaal gesproken het licht dan gewoon blijven branden? Of zal het dan niet gaat werken?

heb je je lampen in je koplamp al gecheckt?
gemeten of er stroom op die lamp-aansluitingen staat?
check de aansluitingen van je dashboard eens en meet daar ook eventueel.
check je zekeringen en/of bedrading.

Met remmen brand het remlicht nog wel, dus dat zou een teken moeten zijn dat er wel nog spanning staat op de + draad.

Het is al opgelost. Heb totaal geen tijd om te meten. Maar had gisteren voor de zekerheid al een nieuwe spanningsregelaar gekocht, omdat ik al wist dat ie er al niet meer zo fris eruit zag, was nogal gecorrideerd..

Heb gewoon de nieuwe spanningsregelaar gemonteerd en toen deed de lampen het weer.

Alleen dashboard km licht is nog half dood, maar komt toch nieuwe km teller in..

waarom nieuwe teller?
zullen waarschijnlijk een paar dashboard lampjes stuk zijn.
kwestie van even vervangen.
werkje van niks.

Omdat ik deze teller ook 2ehands heb gekocht, maar de benzine meter niet helemaal jofel werkt.

Als ik pas net getankt hebt staat die wijzer al op 1 streepje lager, terwijl dit helemaal bovenaan dient te staan. Ook zaten er verrotte lampjes in die teller, dus kan hem dan beter vervangen, want zo werkt het ook niet goed. Daarnaast is die teller al eerder gebruikt en daardoor is slecht.

Status
Not open for further replies.
Back