Verlichting problemen zip

Nilliboy

Member
Hallo,
Ik heb sinds vandaag dat mijn lichten en alle lampjes en kilometerteller het niet meer doen. Ik heb naast mijn kilometer een voltmeter zitten. Die deed het niet meer waardoor ik keek of de draadjes goed aangesloten zaten. Bleek dat er eentje los was geraakt(zwarte draad). Deze heb ik aangesloten en die deed het weer. Nu wilde ik mijn kappen er weer op doen. Dan moet ik ook de usb poort aansluiten want die moet je los maken om de kap eraf te halen. Nu wilde ik mijn scooter met de kick starten en zag ik dat alle electra uit was gevallen en niet meer werkt. Alle electra werkten wel nog toen ik alleen de voltmeter had aangesloten. Toen Zouden jullie weten wat er aan de hand kan zijn?.
 
Advertisement - register to remove this

zitten die niet bij je accu ?

eruit halen en door meten of kijken of het smeltdraadje nog heel is
Ik denk dat ik weet wat ik verkeerd heb gedaan in heb bij het monteren van mijn usb plus op min gedaan en min op plus. Want de plus was versleten en leek op min. Zou jij aan de hand van dit kunnen zeggen wat er kapot zou kunnen zijn
 
Je hebt dus een flinke kortsluiting gemaakt waarschijnlijk , maar dat zou alleen zo kunnen zijn als de min kant van de usb aansluiting aan het frame zit , dus de min kant verbinding heeft met het frame . Dus eerst de zekeringen checken.
 
Je hebt dus een flinke kortsluiting gemaakt waarschijnlijk , maar dat zou alleen zo kunnen zijn als de min kant van de usb aansluiting aan het frame zit , dus de min kant verbinding heeft met het frame . Dus eerst de zekeringen checken.
Ik heb een doorgebrand en zekering gevonden er zat een 10 in. Op het internet lees ik dat 7,5 het beste is. Wat zacht u hiervan
 
Klein stukje theorie dan even.
Een zekering wordt mede bepaalt door de dikte van de draad. Als de fabrikant zegt dat er 7.5 A in moet, is het beter niet de 10 A zekering te gebruiken, De kans bestaat dat de bekabeling gaat smelten bij hoge belasting.
Belangrijkste doel van een zekering is de bescherming van bedrading.
 
In alle schema's van de Vivacity staat zelfs dat er maar een 5 Ampere zekering in hoort.
De New Vivacity 7,5 Ampere.

Dus eigenlijk is de zekering die er nu in zat veel te groot.
 
Klein stukje theorie dan even.
Een zekering wordt mede bepaalt door de dikte van de draad. Als de fabrikant zegt dat er 7.5 A in moet, is het beter niet de 10 A zekering te gebruiken, De kans bestaat dat de bekabeling gaat smelten bij hoge belasting.
Belangrijkste doel van een zekering is de bescherming van bedrading
Klein stukje theorie dan even.
Een zekering wordt mede bepaalt door de dikte van de draad. Als de fabrikant zegt dat er 7.5 A in moet, is het beter niet de 10 A zekering te gebruiken, De kans bestaat dat de bekabeling gaat smelten bij hoge belasting.
Belangrijkste doel van een zekering is de bescherming van bedrading.
Zijn er specialle zekeringen die ik moet halen voor zip. Of kan ik gwn bij bol.com een doosje halen
 
ligt eraan wat erin zit , glas , porseleine of steek zekeringen . Deze kun je bij elke auto zaak halen , zelfs bij de action of bouwmarkt , met diverse waarde
 
Back
Top