Verlichting Kymco People zwakker tijdens rijden

Marcellikaasje

New Member
Mijn Kymco People S uit 2009 heeft een probleem met de verlichting.
Wanneer ie stationair draait is er niets op aan de hand.
Wanneer ik normale snelheid rijdt en ik doe bijv. 1 van mijn richting aanwijzers aan dan gaat mijn koplamp zwakker branden telkens als mijn knipperlicht aan is.
Wanneer ik rem, en dus mijn remlicht aan gaat, gebeurt er hetzelfde met mijn koplamp, hij gaat zwakker branden.
Heeft iemand enig idee waar ik deze storing moet zoeken of is het een bekend probleem van dit merk/type?

Groeten Marcel
 
Advertisement - register to remove this

Dit is een massaprobleem.

Zitten de kabels op de accupolen goed aangedraaid, zijn ze schoon en maken ze goed contact?

Kymco gebruikt de kleur groen voor de massabedrading.

Dus de groene bedrading van je verlichting en knipperlichten, inclusief de connectoren en verbindingen op het frame, nakijken en controleren op slechte contacten en oxidevorming.
 
Zou ook de spanningsregelaar even door meten, misschien gaat daar iets niet goed.

Heb dit wel eens meegemaakt dat de verlichting ook begin te flikkeren tijdens het rijden en zwakker werd.
Bij mij was de SR de oorzaakt (als deze wit beginnen uit te slaan van corrosie zijn deze meestal bijna einde levens verwachting.
 
Bedankt voor je reactie Eurokit.
De SR is kort geleden vervangen ivm een ander probleem.
Maar ik zal het in ieder geval in mijn achterhoofd houden.
We gaan eerst kijken of het een probleem met de massa is.

Groeten Marcel
 
Last edited:
Ik heb alle connectoren (aan de voorzijde) schoongemaakt en met contactspray ingespoten.
Overigens zagen ze er goed en netjes uit.
Dit heeft helaas niet geholpen.
Kan iemand me verder helpen aan een goede werkwijze om dit probleem op proberen te lossen?
Ik weet niet zo goed hoe- en waar ik moet beginnen.
Ik heb een multimeter en enige elektrotechnische kennis.

Waar zitten bijvoorbeeld de verbindingen op het frame?

Alle advies en tips zijn welkom.

Groeten Marcel
 
De oplossing was simpeler dan gedacht.
Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat er een (Autolamp) H4 60/55W in zat.
Er moest een HS1/H4 35/35W in, na deze verwisselt te hebben is het probleem verholpen.

Bedankt voor het meedenken.
 
Bedankt voor de terugkoppeling.
MAW de heleboel was overbelast als ook nog eens de belasting van de knipperlichten werd bijgeschakeld.
De vorige eigenaar dacht natuurlijk aan een quick fix toen hij die veel zwaardere lamp ingebouwd heeft, gelukkig is er daardoor niks kapot gegaan.
Veel plezier met de Scoot.
 
Back
Top