Verlichting/elekt.start Probleem

Kevinboer10

Well-Known Member
Hallo,

ik heb een probleem.
ik heb een suzuki katana uit 2005 maar er klopt iets niet met de bedrading/accu. Geen enkel lampje doet het. de toeter ook niet.
ookal heb ik hem aanstaan. De bedrading zit perfect. Dat heb ik zo'n 3keer gecontrolleerd. Het enige wat ik weet is dat de accu leeg is. als hij uit staat geeft hij 4.4 volt aan. en als hij loopt 2.6 volt aan. Ik wil best een nieuwe accu kopen maar ik weet niet of het aan de accu licht. want als ik een nieuwe accu koop, en daar licht het niet aan is het zonde van het geld. Weten jullie misschien wat het probleem is?

Gr. Kevin
 
Advertisement - register to remove this

ofwel is de batterij stuk
ofwel laad hij niet meer...
probeer hem op te laden met een net druppellader als hij dat doet is het wsl de lader..
 
maar als hij loopt doet het licht het ook niet. kan dat dan nog steeds aan de acculiggen?
en wat moet ik doen als hij niet meer oplaad?
 
ja
draden en zekeringen nakijken, en als dat niet helpt de alternator
wel geen idee hoe dat zit bij jouw...
 
Ik zal het gaan testen.
een druppelader is een gewone acculader toch?

Ik zal het resultaat geven als ik het heb getest.
 
Accu is aan z'n einde.
Zekeringen zijn niet doorgebrand, dus niet kapot.
Nu had ik dus de acculader op de accu aangesloten en de accu weer aangesloten aan de scooter. nu wou ik de elekt. start proberen en drukte de koppeling in en ineens hoor ik de start motor. ik weet zeker dat dat niet hoort want ik had het knopje van het starten niet eens ingedrukt. Als hij loopt via de kickstart doet alsnog alle verlichtng niet... Weten jullie wat het probleem kan zijn? Misschien een kabelbreuk?


Edit:
Hoe kan ik het vliegwiel / ontsteking doormeten?
 
Last edited:
Als je de koppeling?? (misschien bedoel je de rem) indrukt en dan je startmotor hoort zit de bedrading toch niet goed. Als ie loopt en je verlichting het niet doet, kan je lichtspoel, of je spanningsregelaar defect zijn. Met een defecte spanningsregelaar kan het ook zijn dat ie daarom ook de accu niet laadt. Ik raad aan om een andere spanningsregelaar te lenen als dat kan, en dan te testen, en toch je bekabeling nog eens na te kijken of de kabels dan wel goed zitten.
 
Misschien een kabelbreuk?

Hoe kan ik het vliegwiel / ontsteking doormeten.
een spanningsregelaar lenen word hem niet. en 80 euro is te duur om te testen..
 
Je kan de spoel doormeten op breuken door de weerstand van de spoel te meten. Met een heel klein beetje kennis van meten is dat geen probleem.

(en ik gok dat je toch een nieuwe regelaar nodig hebt)
 
Dat ligt aan het type en merk. Verschilt van €15 tot €90.
Even op webshops zoeken naar degene die jij hebt, en je weet de prijs.
 
Ik zie die van mij voor 85 euro staan. ook wel voor 95euro.
maar ik vind dat toch te duur voor zo iets. er is toch vast wel imitatie?
 
Update:
Kabel schema erbij gehad. zat idd wat verkeerd. Enkel voor licht en achterlicht doet het niet. REM licht wel. Alle kabel doorgemeten. behalve 1 want daar hadden we de tijd niet meer voor. waarschijnlijk niet aangesloten, anders kabelbreukje. Enkel doet de Elektrische start het nog niet. Btw nog steeds geen nieuwe accu gekocht. Miss licht het daaraan? Hij de accu laad nog steeds niet op tijdens het lopen.

Ben ook bezig met schuren, heb alle krasjes weg gewerkt met korrel 120 en daarna dat weer bij gewerkt met 400. De rest is ook met 400 gedaan. Welke korrel raden jullie nu aan?

Paar foto's:
2gt6n0i.jpg


1zzids5.jpg



Scheurtjes enzo moeten nog worden weggewerkt. niet teveel op letten.
 
Nieuw Probleem!
Spanningsregelaar is niet kapot.
Maar hij geeft als de accu niet aangesloten is zonder dat je gas geeft meer dan 24 volt. doen we de accu erop geeft hij nog maal 8.7?
waar kan het aan liggen?
 
het kan ook zijn dat de - een auto heeft een positief en een negatief. de negatief zit op niks. als deze ergens niet goed zit dan gaat het fout. zo onstaat er een onregelamtigheid en doet niks het meer.
 
Klinkt eerder alsof je accu erg ver heen is. Hoeveel volt geeft hij nu nog af als hij alleen op contact staat?
 
Back
Top