Verlaging leeftijd theorierijbewijs AM vervroegd.

Verlaging leeftijd theorierijbewijs AM vervroegd.

Al vanaf half juni 2011 wordt het voor jongeren van 15,5 jaar mogelijk om hun theorie-examen bromfietsrijbewijs af te leggen. Op verzoek van de rijschoolbranche heeft minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) besloten de minimum leeftijd vijf maanden eerder dan lees meer...gepland van 16 naar 15,5 te verlagen. Per jaar doen 50.000 mensen theorie-examen voor de bromfiets. Binnen twee tot drie weken wordt vervolgens het praktijkexamen afgelegd. De minimale leeftijd voor het praktijkexamen is en blijft 16 jaar. Omdat er in de branche wordt gewerkt met reserveringen op naam (theorie- en praktijkexamenblokken worden binnen drie weken op naam van de kandidaat gereserveerd) en ongeveer 50 procent zakt voor het theorie-examen, leidt dit tot lege plekken, onkosten en wachttijden bij het CBR. Met de verlaging van de leeftijd naar 15,5 jaar, krijgen jongeren een half jaar langer de kans om te slagen voor hun theorie. Hierdoor kunnen praktijkexamens beter worden gepland.
 
Advertisement - register to remove this

Eh ja dat bedoelde ik haha.
Vind het maar vaag van de overheid.. Ik heb midden mei m'n theorie gehaald en moet 21e afrijden. Zit een lange tijd tussen.. En je theorie is een jaar geldig. Ook vind ik dat mensen die hun brommer theorie niet kunnen halen in 1/2 keer, heel goed moeten nadenken of ze wel auto willen rijden
 
Eh ja dat bedoelde ik haha.
Vind het maar vaag van de overheid.. Ik heb midden mei m'n theorie gehaald en moet 21e afrijden. Zit een lange tijd tussen.. En je theorie is een jaar geldig. Ook vind ik dat mensen die hun brommer theorie niet kunnen halen in 1/2 keer, heel goed moeten nadenken of ze wel auto willen rijden

hoezo je hebt genoeg mensen met faalangst
en zenuuwen werken ook niet egt mee he ;)

ga jij eerst maar is kijken of je je praktijk wel haalt voor je uitspraken doet
 
hoezo je hebt genoeg mensen met faalangst
en zenuuwen werken ook niet egt mee he ;)

ga jij eerst maar is kijken of je je praktijk wel haalt voor je uitspraken doet
Ik snap dat dat kan, maar gaan die mensen met faal angst en zenuwen dan ook niet zo het verkeerd in.. met totale onzekerheid..
Anyway.. ik moet nog ff wachten voordat ik mag deelnemen
 
je bent altijd onzeker in het begin. dat veranderd na ervaring die je weer opdoet tijdens het lessen.

en een theorie is altijd zenuuwslopend voor de meeste
 
Hmm, auto snap ik. Maar brommer.. vond ik echt heel makkelijk. Maar dat is mijn mening.
Zat een meisje naast me, die was gezakt met 9 fout en deed het voor de 3e keer..
 
Hmm, auto snap ik. Maar brommer.. vond ik echt heel makkelijk. Maar dat is mijn mening.
Zat een meisje naast me, die was gezakt met 9 fout en deed het voor de 3e keer..

Verschil zit hem ook in hoeverre je bewust bent van het verkeer en alles wat er meet maken heeft als je de leeftijd van +- 10 t/m 16 hebt.

Dit neem je toch mee, of niet, als je voor je brommer of autotheorie gaat.
 
Ik zelf had 0 de eerste keer fout terwijl ik niet eens echt goed had geleerd.
Maar ik had theorie lessen genomen dan blijft het wat beter in je heeft zitten :)

Ik zelf doe vmbo b dus het is ook niet zo dat ik reuze slim ben :p
 
Aha ja klopt, misschien had ik wat minder moeite omdat ik toch al vaker gebruik maakte van me (oude) scooter..

Op de openbare weg?


dan vind ik dat ''meisje dat naast jou zat , en die was gezakt met 9 fout en die het voor de 3e keer deed'' slimmer als jou vriend.. :L
 
Want, waarschijnlijk had zij dus niet genoeg inzicht..
En openbare weg.. in ieder geval niet richting een stad maar wat industrie, oprit, tuin ect
 
Betekent dus ook voorBrommobielen gelukkig ;-)
Voortaan ook 'droog' op school of je werk aankomen? Ga dan naar een brommobiel verkoop punt
 
Last edited by a moderator:
Back
Top