Verkeerd afgesteld?

Hallo allemaal,
Ik heb een aprilia rs50 schakelbrommer met een 50cc cilinder en een 17.5mm dellorto. Momenteel zit hier sproeier 62 in. Het probleem is nu dat hij héél traag optrekt tot 8000 toeren daarnaar vliegt hij weg. Ook heb ik een probleem dat hoe hoger ik opschakel des te trager hij gaat? Tot zn 3 doet hij goed en trekt hij tot de 70 a 80. Vanaf zn 4 zakt hij alleen maar en wilt hij dus niet zijn 'hoge toeren' in uiteindelijk rijd ik in zn 5 maar 45 ofzo. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Ben jij de eerste eigenaar?
Zo nee, kan het misschien zijn dat de vorige eigenaar er andere tandwielen heeft opgezet.
Bijvoorbeeld een grotere voor of een kleinere achter of misschien beide wel.
De brommer zou dan theoretisch een hogere top krijgen maar daarvoor moet hij wel genoeg vermogen hebben om het zaakje rond te krijgen.
 
Ben jij de eerste eigenaar?
Zo nee, kan het misschien zijn dat de vorige eigenaar er andere tandwielen heeft opgezet.
Bijvoorbeeld een grotere voor of een kleinere achter of misschien beide wel.
De brommer zou dan theoretisch een hogere top krijgen maar daarvoor moet hij wel genoeg vermogen hebben om het zaakje rond te krijgen.
Ik heb alleen het voor tandwiel nog niet naargekeken, het achtertandwiel heeft 47 tanden (wat volgens mij standaard is) wel zag ik gisteren dat het geen originele uitlaat is. Het is een uitlaat van giannelli volgens mij nummer e13 0247 (9). Kan dit het probleem zijn misschien?
 
Back
Top