Verkeer ongeluk

Styylla

Member
Hoii, ik rijd vandaag met me brommer op fietspad om even door oranje stoplichten oversteken
En toen rijd ik de tegen fiets aan omdat hij door rood rijdt weet iemand hoe de regels zit
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Wij zijn niet jullie verzekerings maatschappijen, dus het maakt niet echt uit wat wij van de situatie vinden.

Maar ik ben bang dat jij de schuld krijgt. Is er veel schade en/of letsel?
 
zijn er getuige ???
Rechtdoor gaan op dezelfde weg van Beide Partijen ?
Kwam Fietser van Links ? of rechts ?
Zijn er Video Camera`s in de omgeving ?

Beetje magere Info vind ik .
 
Screenshot_20220506-233204_Maps.jpg
Post automatically merged:

Wij zijn niet jullie verzekerings maatschappijen, dus het maakt niet echt uit wat wij van de situatie vinden.

Maar ik ben bang dat jij de schuld krijgt. Is er veel schade en/of letsel?
Die man had een beetje kras opzijn arm verder had niks
Post automatically merged:

zijn er getuige ???
Rechtdoor gaan op dezelfde weg van Beide Partijen ?
Kwam Fietser van Links ? of rechts ?
Zijn er Video Camera`s in de omgeving ?

Beetje magere Info vind ik

zijn er getuige ???
Rechtdoor gaan op dezelfde weg van Beide Partijen ?
Kwam Fietser van Links ? of rechts ?
Zijn er Video Camera`s in de omgeving ?

Beetje magere Info vind ik .
Ik weet niet zo goed of je kan zien alleen ik kom van die fietspad vandaan omdat die stoplichten nog op oranje stond en die man rijd met zijn fiets van recht aan
 
Last edited:
Recht aan ? dus Frontaal ?
Of kwam de Fietser van Rechts ... Rechts heeft altijd voorrang , ook al word er door rood licht gereden. ( excl. een Voorrangsweg).
 
Je vraagt om de verkeersregels.
Door rood rijden is verboden. Door oranje mag je alleen als je echt niet kan stoppen.
Mij lijkt alles wel erg duidelijk.
En wil je deze zin even uitleggen: >>En hij was reed alleen door te wel iedereen stop<<
 
Toch denk ik, omdat je met een brommer op het fietspad reed, jij toch de schuld krijgt. Want jij mocht daar in de eerste instantie helemaal niet rijden. En als je
even door oranje stoplichten oversteken
dan lijkt het mij dat je ook nog eens te snel reed.

Als je geen getuigen hebt wordt het sowieso lastig om te bewijzen dat de fietser door rood ging.

Als de enige schade een kras op zijn arm was doet het er overigens niet toe. Wil je in de toekomst veel gedoe besparen kan je het beste aan de verkeersregels houden.

Was een jaar geleden aangereden. Kon 2 maanden niet lopen door een gebroken enkel en moest daarna maanden naar de fysio voor revalidatie. Op veel tijd na kost dat duizenden euro's. En had van de week nog gehoord van de medisch adviseur dat ik artrose ga krijgen door de schade aan het gewricht. Afhankelijk aan de ernst daarvan kan dit ook zo ernstig worden dat het geopereerd moet worden, ik dag in en uit medicatie moet slikken en moet revalideren. Met een beetje geluk blijft het bij de pijnstillers en af en toe fysio.
Nou hield ik mij gewoon aan de regels, dus kost het mij behalve een beetje moeite geen enkele cent.
 
Recht aan ? dus Frontaal ?
Of kwam de Fietser van Rechts ... Rechts heeft altijd voorrang , ook al word er door rood licht gereden. ( excl. een Voorrangsweg).
Dat zou een mooie puinhoop worden.


Verkeerstekens (borden) gaan boven verkeersregels (bijvoorbeeld de regel rechts heeft voorrang) en verkeerslichten gaan weer boven verkeerstekens. Maar zogenoemde aanwijzingen, zoals die van een verkeersregelaar of politieagent, gaan boven alles.
 
Hoii, ik rijd vandaag met me brommer op fietspad om even door oranje stoplichten oversteken
En toen rijd ik de tegen fiets aan omdat hij door rood rijdt weet iemand hoe de regels zit
Als je zeker weet dat hij door rood ging zat hij gewoon fout. Meschien had jij zelf ook beter kunnen wachten. Maar bij oranje mag je nog doorrijden
 
Dat is dan geen fietspad maar fiets- en bromfietspad. En aangezien de ts zei dat het om een fietspad ging en de foto van binnen de bebouwde kom is ga ik er van uit dat het om een fietspad gaat.
 
Met al die deskundigen, die zo te lezen, er zelf bij waren en de situatie goed kennen is de TS ook niet geholpen.
Daarom altijd een schadeformulier bij je hebben op de scooter, en gelijk invullen.
Achteraf is alles anders.
 
Back
Top