Toch denk ik, omdat je met een brommer op het fietspad reed, jij toch de schuld krijgt. Want jij mocht daar in de eerste instantie helemaal niet rijden. En als je
even door oranje stoplichten oversteken
dan lijkt het mij dat je ook nog eens te snel reed.
Als je geen getuigen hebt wordt het sowieso lastig om te bewijzen dat de fietser door rood ging.
Als de enige schade een kras op zijn arm was doet het er overigens niet toe. Wil je in de toekomst veel gedoe besparen kan je het beste aan de verkeersregels houden.
Was een jaar geleden aangereden. Kon 2 maanden niet lopen door een gebroken enkel en moest daarna maanden naar de fysio voor revalidatie. Op veel tijd na kost dat duizenden euro's. En had van de week nog gehoord van de medisch adviseur dat ik artrose ga krijgen door de schade aan het gewricht. Afhankelijk aan de ernst daarvan kan dit ook zo ernstig worden dat het geopereerd moet worden, ik dag in en uit medicatie moet slikken en moet revalideren. Met een beetje geluk blijft het bij de pijnstillers en af en toe fysio.
Nou hield ik mij gewoon aan de regels, dus kost het mij behalve een beetje moeite geen enkele cent.