Vering

Status
Not open for further replies.
Ik heb natuurlijk eerst de search gebruikt :) helaas niks nuttigs gevonden, wel een topic van tom over het afstellen van de veer, maar niks over het verschil tussen bitubo, rs24/10 en rs24.

Jij rijd met een bitubo wc set neem ik aan? Hoe ben je daar aan gekomen ? Op veel webshops vind ik hem namelijk niet terug.

Ok, dacht dat er al meerdere topics over waren...excuus :p

Ik heb idd zo'n bitubo wc set. Zat toendertijd (lees: 3/4 jaar geleden) bij de scooter die ik kocht. Kon ze ook altijd bestellen bij van der Hulst. Is de importeur van Peugeot scooters. Die kunnen ze nu helaas niet meer leveren.


Weet niet of je deze site al gezien had: http://www.bitubo-raceservice.nl/
Misschien kan je daar wat op vinden.
 
ik heb vorigjaar bij van hulst het laatste setje gekocht idd, zijn zoon (dat denk ik teminste) vertelde me dat bitubo richting een andere importeur ging, ben daar toen op motorbeurs'07 wezen praten, en deze vertelde mij dat de bitubo's, áls ze al leverbaar zijn, 600 á 650 euro gaan kosten, imo kun je dan beter door sparen zoals velen hier al hebben aan gegeven.
 
Ik heb 4 seizoenen met een Bitubo WRC set gereden en heb er nooit problemen mee gehad. Ik vind het gewoon een goede set voor zijn geld.
Nu is bij de voorveer de keerring lek, maar daar krijgt zo ongeveer elke voorveer op den duur wel last van omdat daar de volle remkracht op komt te staan bij het remmen.
Na het vervangen van die keerring moet het setje gewoon weer een aantal jaar meegaan.
 
Beste racers ;),

Volgendjaar ben ik van plan om ook een seizoen op een stage6 zip te stappen. Ik ben maar een arm studentje en aangezien ik ook op mijzelf ga wonen etc. blijft er niet veel geld meer over voor de racer. Dus om een beetje een kosten inschatting te maken en natuurlijk uit nieuwschierigheid ben ik alvast wat vooronderzoek aan het doen.

Ik zie eigenlijk bijna iedereen met rs24/10 vering rijden. Ook heb ik wel eens een bitubo set gespot. Zijn er nou grote verschillen tussen die twee?

Is de reden dat er meer mensen met een rs24/10 rijden dat hij makkelijker leverbaar is of zijn de bitubo's gewoon slechter naar jullie mening?

Hoe groot zijn de verschillen eigenlijk?
Ik weet namelijk dat Barry met een rs24 achterveer rijd en ik hoorde vasco (die zelf met rs24/10 rijd) zeggen dat hij de zip van barry fijner vind rijden als die van hemzelf.
Zou het nou zo zijn dat als Barry een rs24/10 monteerd dat hij dan echt in een keer veel beter rijd of is dit een minimaal verschil?

:* Maarten


Dat Vasco die van Barrt lekkerder vind rijden komt waarschijnlijk gewoon omdat zijn eigen RS24/10 achterveer dan veels te hard staat. Ik zou niet overweg kunnen met een gewone rs24 veer, omdat ik daar gewoon te zwaar voor ben. Dan zit ik in elke bocht aan het einde van de veer te beuken.

Je achterveer is sowiezo minder belangrijk dan de voorveer, zeker in je 1e seizoen hoef je daar niet perse veel geld aan uit te geven. De voorveer is wel een stuk belangrijker, maar de vraag is...wat is belangrijk?

In de stage6 cup is het niveau nog niet zo heel hoog, ook voorin niet. Geef een willekeurige rijder uit de top5 een simpel setje gewone rs24's en die rijdt gewoon nogsteeds top5. Die veren voldoen prima voorlopig...pas als je echt geroutineerd bent, constant op de max kan rijden etc. dan ga je pas echt verschil in schokdemper merken.

Dus de moraal van het verhaal : rs24 voldoet prima. Ik zou er nog niet teveel centen in steken.
 
bedankt voor de tips allemaal :) het is een stuk duidelijker.

Vas heeft mij nog gebeld om te vertellen dat de scooter van barry naar zijn idee fijner rijd omdat er iets anders is gedaan met de voorvork.
Geen afstelling in de veren dus (naar zijn idee).
 
doormidden geslepen en omgedraaid

ik heb samen met wp suspension the rs24/10 set aangepast.

opbouw200901.jpg

opbouw200904.jpg


Zodat je toch goed kan sleutelen,2 crash bestending is.3 high low speed regeling
4 belangrijkste goed afgesteld!!!

ik had me scooter daaar laten afstellen heb wezen rijden 2 klikjes verzet en hij stond perfect:) deze aanpassing kost 365 euro.

dus dan zijn ze alebij afgesteld en van voor met high /low speed regeling!!!
aanrader
 
Status
Not open for further replies.

Similar threads

Back
Top