Vering

Status
Not open for further replies.

Maarten

Fucking positive
Beste racers ;),

Volgendjaar ben ik van plan om ook een seizoen op een stage6 zip te stappen. Ik ben maar een arm studentje en aangezien ik ook op mijzelf ga wonen etc. blijft er niet veel geld meer over voor de racer. Dus om een beetje een kosten inschatting te maken en natuurlijk uit nieuwschierigheid ben ik alvast wat vooronderzoek aan het doen.

Ik zie eigenlijk bijna iedereen met rs24/10 vering rijden. Ook heb ik wel eens een bitubo set gespot. Zijn er nou grote verschillen tussen die twee?

Is de reden dat er meer mensen met een rs24/10 rijden dat hij makkelijker leverbaar is of zijn de bitubo's gewoon slechter naar jullie mening?

Hoe groot zijn de verschillen eigenlijk?
Ik weet namelijk dat Barry met een rs24 achterveer rijd en ik hoorde vasco (die zelf met rs24/10 rijd) zeggen dat hij de zip van barry fijner vind rijden als die van hemzelf.
Zou het nou zo zijn dat als Barry een rs24/10 monteerd dat hij dan echt in een keer veel beter rijd of is dit een minimaal verschil?

:* Maarten
 
Advertisement - register to remove this

je kan altijd ook een rs3 nemen zoals ik, ik ben er tevreden over.
vooraan moet je toch minstens de rs24 nemen hoor.
 
Volgens mij zijn hier al verschillende topics over geweest in t gedeelte. Weet niet of je al gesearched hebt maar anders kan je dit nog proberen :)

Ik rijd zelf met een bitubo set. Nou ben ik hier gewoon goed over te spreken, zeker voor het geld wat je ervoor betaald. Heb nooit met een 24/10 gereden dus weet het verschil dan ook niet.
 
Als je het goed afgesteld krijgt, is de rs24/10 natuurlijk beter dan de bitubo, rs24 etc etc..

Aangezien maar 1% van de deelnemers zo ongeveer de veering goed afsteld, kan ik met 99% zekerheid zeggen, dat jij het verschil tussen de rs24/10 en de bitubo niet zal merken.
 
ik was is op zoek gegaan naar wat zo een bitubo set kost en waar je ze kan bestellen..
nu kwam ik 3 verschillende voor vering tegen een andere achterveer die ik nog niet had gezien ze zijn allemaal instelbaar , vering als schokbreker en de prijs scheelt nogal

zijn dit gewoon andere modellen nieuwer of ouder , ze zijn allemaal voor zip sp staat op de site alleen lengte kan ik niet vinden

http://www.2shared.com/file/3298889/207aad3b/WZT.html
http://www.2shared.com/file/3298891/37ba1448/YAP.html
http://www.2shared.com/file/3298892/aeb345f2/YAT.html
http://www.2shared.com/file/3298893/d9b47564/YAV.html
http://www.2shared.com/file/3298894/47d0e0c7/YZV.html

deze kost op de site waar ik em vondt 181 euro dat scheelt nogal met een rs24-10 en als je deze ook compleet in kan stellen is dat misschien wel makkelijk voor de beginnende circuit afsteller en betaalbaarder
http://www.2shared.com/file/3298879/a7e2b1f4/Vespa-GT_web.html

dit is het setje wat ik aanzie voor normaal ;)

http://forum.scooterforum.net/forum/f62/bitubo-world-champion-schokdempers-2-races-oud-153445/
 
Last edited:
Je kan veren kopen voor 5000 euro, als je ze koopt en zo uit de doos monteerd ben je nog beter af met een std setje...

Veel mensen begrijpen maar slecht hoe belangrijk de vering is. Er zijn speciale bedrijven te vinden die je vering special custom maken op de rijder.

Dat is niet ff aan die schroef draaien etc... In een veer zit er namelijk ook echt ontiegelijk veel zooi aan shims enz die dan worden aangepast naar een bepaald rijgedrag en gewicht.

Enkel kost zoiets ook flink wat, kost al snel 300+ dat je een set veren van 700+ euro moet laten aanpassen.

Maar als je er echt voor wil gaan, voor die 1e plaats, dan is het zeker aan te raden. JE weet igg niet wat je meemaakt als je je veren laat afstellen.
 
Ok maarja als beginner die niet tot nauwelijks een veer kan afstellen heb je niks aan veren van duizenden euro's.
Ik denk dat je het verschil in het begin niet merkt of je met bitubo's rijdt of met rs24 (10). Volgens mij rijdt Twan 2-1 ook altijd met bitubo's? Die knalt ook goed rond en volgens mij heb ik bij Thoms ook al vaker een bitubo veertje gezien...
 
ja dat alleen de ''profs veren af kunnen stellen weten we wel, die vraag is nooit gesteld trouwends ! :W
 
Doe niet zo arrogant joh, je kan helemaal zelf niets afstellen.
je moet het laten doen.

Het is niet jouw topic, maar die van maarten, en ik denk dat hij wél mijn info apprecieren kan. :|
 
Je hebt afstellen & afstellen..

- afstellen met de knoppen op de veer
- afstellen op gewicht & specs.

De knopjes doe je zelf.. De rest doen bedrijven..

Het specifiek afstellen is opzich aan te raden, als je je geen raad meer weet met de dingen die je zelf kan. Maar eer je daar zit, ben je 3 seizoenen verder.....
 
Twan 2-1 rijd met yss schokbrekers voor en achter.Hij is daar ook zeer goed over te spreken. Zijn ook een stuk goedkoper als rs24-10.
 
Volgens mij zijn hier al verschillende topics over geweest in t gedeelte. Weet niet of je al gesearched hebt maar anders kan je dit nog proberen :)

Ik rijd zelf met een bitubo set. Nou ben ik hier gewoon goed over te spreken, zeker voor het geld wat je ervoor betaald. Heb nooit met een 24/10 gereden dus weet het verschil dan ook niet.
Ik heb natuurlijk eerst de search gebruikt :) helaas niks nuttigs gevonden, wel een topic van tom over het afstellen van de veer, maar niks over het verschil tussen bitubo, rs24/10 en rs24.

Jij rijd met een bitubo wc set neem ik aan? Hoe ben je daar aan gekomen ? Op veel webshops vind ik hem namelijk niet terug.


Als je het goed afgesteld krijgt, is de rs24/10 natuurlijk beter dan de bitubo, rs24 etc etc..

Aangezien maar 1% van de deelnemers zo ongeveer de veering goed afsteld, kan ik met 99% zekerheid zeggen, dat jij het verschil tussen de rs24/10 en de bitubo niet zal merken.

Een rs24/10 is dus beter dan en bitubo veer, is de bitubo veer dan te vergelijken met een gewone rs24 (zonder de 10 :p)?
Dat ik het nu niet merk kan, maar ik wil graag met een goed setje beginnen zodat ik deze veer in de loop van het seizoen, volgend seizoen of het seizoen daar na wel goed af gesteld heb.

Twan 2-1 rijd met yss schokbrekers voor en achter.Hij is daar ook zeer goed over te spreken. Zijn ook een stuk goedkoper als rs24-10.

Dat heb ik gezien idd. Deze yss veren zijn nog niet voor iedereen verkrijgbaar geloof ik? Of zijn deze ondertussen al klaar voor de verkoop?
 
Ze zijn inderdaad nog niet voor iedereen verkrijgbaar. Maar Gerrit, Marcel en Albert rijden er nu ook al mee. Ze komen als het goed is binnenkort voor iedereen. Een setje voor zip sp voor en achter zal ongeveer 600-650 euro gaan kosten tenminste dat heb ik begrepen.
 
Een rs24/10 is dus beter dan en bitubo veer, is de bitubo veer dan te vergelijken met een gewone rs24 (zonder de 10 :p)

Nee..

Het is niet "beter"/goeier/fijner te noemen, maar de RS24/10 heeft meer instelmogelijkheden t.o.v. de Bitubo. Of je dit persoonlijk beter vind, moet je zelf bepalen :)
 
bitubo is gewoon ruk je hebt er goede bij zitten maar dat is een unicum
bij marcel is bij het trainen de spindel afgebroken en dat was geen oude set
ik ben zo geschrokken en heb meteen een andere set genomen want die had ik toen ook.
maar gewoon een rs24 set nemen dat is voor jouw gewicht (maarten) gewoon goed

en de meeste mensen die bij hk hun veering hebben laten doen zijn er vaak niet zo over te spreken.
meestal zijn ze veel te stug
die van marcel en gerrit die staan zoals ze uit de doos komen
 
Nee..

Het is niet "beter"/goeier/fijner te noemen, maar de RS24/10 heeft meer instelmogelijkheden t.o.v. de Bitubo. Of je dit persoonlijk beter vind, moet je zelf bepalen :)

duidelijk :)
en de rs24 heeft evenveel instel mogelijkheden als de bitubo ? en de rs24/10 heeft ergens anders nog 10 extra instel mogelijkheden ?:p

bitubo is gewoon ruk je hebt er goede bij zitten maar dat is een unicum
bij marcel is bij het trainen de spindel afgebroken en dat was geen oude set
ik ben zo geschrokken en heb meteen een andere set genomen want die had ik toen ook.
maar gewoon een rs24 set nemen dat is voor jouw gewicht (maarten) gewoon goed

en de meeste mensen die bij hk hun veering hebben laten doen zijn er vaak niet zo over te spreken.
meestal zijn ze veel te stug
die van marcel en gerrit die staan zoals ze uit de doos komen

De prijs van de rs24 spreekt mij ook wat meer aan :p

wat kan jij vertellen over die yss veren? wanneer zijn die voor "ons" beschikbaar?
 
ik heb gewoon een rms veer, veerspanning en dempin(1x) zijn in te stellen.

dit is dan wel op mina.
persoonlijk vind ik het nu al lekker rijden, maar ik heb dus ook geen ervaring met ander spul.

ik denk dat je het eerste seizoen gewoon met een goedkoop setje kan rijden, als je er niet tevreden over bent kun je het jaar daarna altijd nog overstappen (wat sowieso al een goedkoper seizoen is).

misschien kun je ook wachten op de stage6 veren ?
 
kan iemand mij nader uitleg geven over de verschillende bitubo veren in de 5de post van het topic

is er alleen een world champion versie of bestaat er ook een racing ?.. en wat is het verschil heeft iemand daar ervaring mee ?
 
Status
Not open for further replies.

Similar threads

Back
Top