vergroting van caburateur, zelfde sproeier?

spongejop

Well-Known Member
hallo
ik ga nu mn dr 70 op mn scooter zetten, ook heb ik hierbij een 17.5 mm cab gekocht i.p.v. een 12mm, bij de 12.. had ik sproeier 88,
als je een grotere caburateur neemt moet je dan de sproeier groter doen of kleiner of gelijk? het gaat om de theorie zodat ik dit weet.
kan iemand uitleggen waarom?
mvg sponge

Advertisement - register to remove this

spongejop said:
hallo
ik ga nu mn dr 70 op mn scooter zetten, ook heb ik hierbij een 17.5 mm cab gekocht i.p.v. een 12mm, bij de 12.. had ik sproeier 88,
als je een grotere caburateur neemt moet je dan de sproeier groter doen of kleiner of gelijk? het gaat om de theorie zodat ik dit weet.
kan iemand uitleggen waarom?
mvg sponge

ik zou niet al te groot gaan,..het licht er mee an welke filter je neemt,.als je std. filter neemt zou ik iets van 96 98 gaan zitten,..en met power filter wordt dit al gauw over de 100 denk,.
suc6 dermee

ik had een standaard filter, waarin ik gaten gemaakt had (noobactie)
hierdoor kwam ik uit op sproeier 88. nu wil ik die gaten weer dicht maken en wil ik dus met een gewone standaard luchtfilter gaan rijden, dan zit ik met 88 toch ongeveer goed?

dit allemaal blijft gewoon een questie van proberen, wat je kan doen is gewoon een sproeier erin zetten "in dit geval vor jou 88" omdat dit jou het beste lijkt, dan ga je ff een stukje knarren en dan lees je je bougie af en dan weet je wel een inschatting te maken of je hoger of lager moet gaan of meer of minder luchttoevoer in je traject ;)

Back