Verf voor airbrush

Cipher

Well-Known Member
Als het goed is heb ik nog ergens een airbrush setje met compressor liggen. Ik heb geen idee hoeveel bar die compressor is, maar hij hoort bij die airbrush dus zal wel goed zitten.

Ik wil mijn scooter gaan spuiten. Hij is nu geel met de std antrachiet (zwartgrijs) kleurige binnenkappen. Ik wil hem echter naar nachtblauw en grijs spuiten. Grijs is het probleem niet, maar nachtblauw?

Bij nachtblauw denk ik aan de kleur van de hemel op een heldere zomeravond om een uurtje of 01:00. Heel diep blauw, met een grijze tint. Kan je dit laten mengen bij bijv. de Praxis? Of moet je voor airbrush-verf ergens anders zijn?

Ik neem aan dat je met airbrush een mooier effect krijgt als met spuitbus. Maar is het ook moeilijker om met airbrush te spuiten?

Is het handig om de primer en lak ook met airbrush aan te brengen, of lukt dat ook prima met spuitbusje?

Mn ouders zijn nogal gehecht aan hun meubeltjes. Dat wordt dus buiten spuiten. Wat is de beste tempratuur om te spuiten om het sinasappel-effect te voorkomen? Hoelang is de droogtijd ongeveer? Ik wil 'snachts niet mn kappen in de tuin laten liggen natuurlijk.

Tzijn weer n hoop vragen... maar met de search krijg je gewoon teveel blaat-topics.
 
Advertisement - register to remove this

Je moet het laten mengen bij een verf winkel. Het is ietsjes moeilijker om te spuiten, omdat het wat meer word geneveld, en dus wat anders erop komt, en ff wennen is.

Primer lukt prima met spuitbus.
Beste tempratuur is geloof k 20 graden, maar mag ook niet TE vochtig zijn. En droogtijd is best lang, stofdroog 2 uur ofzo.
 
ik heb totaal geen spuit ervaring. Dus wennen zal het zowieso wel zijn =)
Aan wat voor verf-winkel moet ik denken? Zijn er serieus verf-meng-bedrijven?!

2 uur droogtijd vind ik niet zo heel lang. Was bang dat het 8+ uur zou zijn.
 
Back
Top