verf van frame aant afhalen???

srracer11

Well-Known Member
mensen,

IK ben de verf van me frame aan verwijderen met verfafbijt maar ik doe het dik insmeren en wacht 20 min en nog krijg ik het er niet af het moet toch gaan bladeren en ken het er tog zo afhalen met schuurspons of plamuur mes???

helpp
 
Advertisement - register to remove this

na 5 minuten moet het al willen , echter zit er wel verschil in kwaliteit van dat spul..

ik zou het persoonlijk laten stralen , dan weet je zeker dat de verf goed hecht , alles schoon en roest en vooral vetvrij is...

en het scheelt een hele koop werk...
 
dat weet ik zo even niet , maar ik gebruik weleens afbijt op velgen , maar perfect is het niet en het is een vies geklaai en daarnaast worden "rotte" plekken niet mooier , dus waar al verf af is en/of het roestig is word nooit mooi dus moet je dat alsnog bewerken.

ik heb weleens een frame laten stralen , is gewoon super omdat het oppervalk gewoon kaal is van verf, roest en vuil , dus je hoeft niet te schuren of niks..

meestal haal ik het verf er ook niet af maar schuur de boel gewoon , voor verkoop of een eigen scooter voor op straat doe ik dit zo , voor een project zou ik stralen en laten coaten , dat is gewoon het strakste van allemaal.
 
He ja dat is waar laten stralen en coatjes maarja als dat meer als 100 euro kost zit ik niet op te wachten dan knutsel ik liever een paar uur voor

Mvg
 
afbijt van de bouwmarkten is troep...

vraag eens bij een spuiterij/autoschadebedrijf/schildersbedrijf of je klein beetje afbijt kan kopen....

succes gegarandeerd...
 
dat weet ik wel zeker dat die er zit , ze zitten overal tegenwoordig..

volgens mij heb ik ook afbijt staan van de gamma , het werkt wel maar niet altijd in 1 keer , ik smeer het erop en 5 minuten later schraap je het meeste er zo af..

maar je bent er wel behoorlijk lang mee bezig , 1 velg duurt soms wel een paar uur.. vooral als je bijv, Aprilia velgen hebt , die zitten behoorlijk dik ijn de lak!
 
google/straalbedrijf arnhem

Als je daar niet 5verschillende stralers ziet dan weet ik het ook niet...

Heb ook wel eens verafbijt van bouwmarkt gehaald. En idd het zelfde probleem als jou, denk gewoon dat de kwaliteit maar slecht was, anders zou het echt perfect naar jou verwachtingen moeten werken.
 
mag ik vragen waarom je trouwens met afbijt aan de slag gaat?


de originele coating van meeste frames is keihard... met hier en daar wat bijschuren/scotchen is de frame zo spuit klaar..(na grondig ontvetten)
 
Of als het puur om de roest gaat: schuren op die plekker + hamerslag eroverheen. Zie je toch niet onder al die kappen, maar het is dan wel weer goed beschermt.
 
Back
Top