Verder opvoeren Scooter

DDJR

New Member
Hallo allen,
Ik heb een Aprilia Sr 1997, 50Cc,

ik heb niet enorm veel verstand van scooters (ik moet alles laten doen of iemand moet me een keer uitleggen hoe ik dingen kan vervangen)

setup:

terugloop uitlaat Minarelli horizontaal Technigas
Nieuwe Variateurset Malossi, weet niet hoe zwaar de rolletjes zijn sorry
Varioring is eruit

hij trekt op mijn teller 75/80, dus ongeveer 70 echte kilometers??


nou heb ik die scooter dus nu 4 maanden, heb 400 euro al uitgegeven en ik ben nog steeds niet tevreden, ik krijg veel te horen dat ik een ander blok eronder moet zetten, maar dan moet ik zoveel aanpassen.

Dus ik twijfel enorm of ik nog moet investeren in de scooter:

-de kappen zijn geel en op sommige plaatsen beschadigd/ gescheurd
-voorvork is verrot
-banden gaan snel leeg / binnen een maand van 2.6 bar naar 0.18

Wat ik vraag:

-wat kan ik nog veranderen om m’n scooter harder te laten lopen met 50Cc, en als dat geen optie is, hoeveel cc blok erin zetten?

-is het het wel waard om er nog geld in te steken?

-hebben jullie algemeen tips voor me, bijv wat ik kan veranderen nog aan m’n setup en hoe ik dat zelf kan doen ipv veel geld kwijt zijn aan een monteur

-hoe vervang ik een voorvork?696F66F0-F575-4D0E-909C-B1CA74362F7F.jpeg
 

Attachments

  • B26B904C-4016-453B-82F2-4184E1FCC0CC.jpeg
    B26B904C-4016-453B-82F2-4184E1FCC0CC.jpeg
    202.7 KB · Views: 14
Advertisement - register to remove this

Persoonlijk zou ik de scooter zo laten als je zelf niet kunt sleutelen.
Als je alles moet laten doen wordt het al gauw "a money pit".

Wil je toch sneller, los eerst de veiligheidsissues op en verdiep je in de materie, Youtube is daar een perfect medium voor!

Maar blijf in ieder geval niet met een kapotte vork rondrijden want als je vork ineens onder je scooter vandaan klapt is geen fijne ervaring.
 
Persoonlijk zou ik de scooter zo laten als je zelf niet kunt sleutelen.
Als je alles moet laten doen wordt het al gauw "a money pit".

Wil je toch sneller, los eerst de veiligheidsissues op en verdiep je in de materie, Youtube is daar een perfect medium voor!

Maar blijf in ieder geval niet met een kapotte vork rondrijden want als je vork ineens onder je scooter vandaan klapt is geen fijne ervaring.
Bedankt voor de tips, ik was idd al aan t kijken op YouTube, misschien dat ik zelf wel ga kloten met de kappen en evt spuiten maar dat ik t blok zo houd
 
Koop een setje kappen van hetzelfde type scooter, kun je daar mooi op oefenen zonder dat je niet kan rijden. Lukt het goed zet je de kappen over op je scooter. Lukt het niet ,blijven proberen.

Waarom zou er volgens je matties een ander blok onder moeten dan?

En een voorvork verrot is een breed begrip, wat is er mee aan de hand? Anders kan je hem ook reviseren, stukje goedkoper dan een andere vork.

Blok sneller maken zou ik in jou geval door iemand laten doen. Als het fout gaat kan het snel.een stuk duurder worden dan gepland en het vergt wel enige kennis van hoe een blok in elkaar hoort
 
Koop een setje kappen van hetzelfde type scooter, kun je daar mooi op oefenen zonder dat je niet kan rijden. Lukt het goed zet je de kappen over op je scooter. Lukt het niet ,blijven proberen.

Waarom zou er volgens je matties een ander blok onder moeten dan?

En een voorvork verrot is een breed begrip, wat is er mee aan de hand? Anders kan je hem ook reviseren, stukje goedkoper dan een andere vork.

Blok sneller maken zou ik in jou geval door iemand laten doen. Als het fout gaat kan het snel.een stuk duurder worden dan gepland en het vergt wel enige kennis van hoe een blok in elkaar hoort
Kappenset voor die Aprilia Sr “97 is echt taai te vinden man, bijna niks is 2e hands goed te vinden en nieuwe kappen zijn 200++

ander blok eronder is gewoon dikker, rij nu een 50Cc en wil gewoon harder kunnen, lijkt me ook dikker voor wheelies

voorvork ziet eruit zoals 2e foto, verroest bij de poten. Ik weet niemand uit de omgeving (Haarlemmermeer) die dat kan doen op dit moment. Heb wel iemand gevonden die een voorvork van een Aprilia uit 2006 heeft, weet alleen niet of die erop past en dat kan ik nergens vinden.

Ik vind nog steeds dat ik een dikke scooter heb maar omdat ie zo oud is en redelijk slecht onderhouden is door de vorige eigenaar ben ik bang dat ik maar dingen blijf vervangen totdat ie echt kapot is of dat er iets kapot is wat ik niet meer kan laten maken
 
Kappenset voor die Aprilia Sr “97 is echt taai te vinden man, bijna niks is 2e hands goed te vinden en nieuwe kappen zijn 200++

ander blok eronder is gewoon dikker, rij nu een 50Cc en wil gewoon harder kunnen, lijkt me ook dikker voor wheelies

voorvork ziet eruit zoals 2e foto, verroest bij de poten. Ik weet niemand uit de omgeving (Haarlemmermeer) die dat kan doen op dit moment. Heb wel iemand gevonden die een voorvork van een Aprilia uit 2006 heeft, weet alleen niet of die erop past en dat kan ik nergens vinden.

Ik vind nog steeds dat ik een dikke scooter heb maar omdat ie zo oud is en redelijk slecht onderhouden is door de vorige eigenaar ben ik bang dat ik maar dingen blijf vervangen totdat ie echt kapot is of dat er iets kapot is wat ik niet meer kan laten maken
Minarelli ac is echt een van de beste blokken die er is voor een scooter, lekker erop laten. Je zou hem wel eventueel om kunnen bouwen naar lc maar das weer een hoop gedoe en geld. Je kan er natuurlijk ook gewoon een 70cc cilinder opztten dan ga je al een stuk rapper!
 
Vraag me af waarom die op dit moment niet al hard genoeg loopt.

Je gaat toch nergens 70 km per uur op de teller rijden.. En als je het toch doet sta je in no-time aan de kant met een wok aan je broek.

Zou het gewoon zo laten..

Zou het geld meer steken in het opknappen van de scooter.
 
Minarelli ac is echt een van de beste blokken die er is voor een scooter, lekker erop laten. Je zou hem wel eventueel om kunnen bouwen naar lc maar das weer een hoop gedoe en geld. Je kan er natuurlijk ook gewoon een 70cc cilinder opztten dan ga je al een stuk rapper!
Thanks ik zal ernaar kijken
Post automatically merged:

Minarelli ac is echt een van de beste blokken die er is voor een scooter, lekker erop laten. Je zou hem wel eventueel om kunnen bouwen naar lc maar das weer een hoop gedoe en geld. Je kan er natuurlijk ook gewoon een 70cc cilinder opztten dan ga je al een stuk rapper!
Thanks ik zal het bekijken
Post automatically merged:

Vraag me af waarom die op dit moment niet al hard genoeg loopt.

Je gaat toch nergens 70 km per uur op de teller rijden.. En als je het toch doet sta je in no-time aan de kant met een wok aan je broek.

Zou het gewoon zo laten..

Zou het geld meer steken in het opknappen van de scooter.
Je hebt idd wel gelijk, politie is gezeik hier heb al te vaak moeten wegrijden.
Opknappen van de scooter wil ik graag maar die onderdelen zijn moeilijk verkrijgbaar // niet leverbaar (kappen/voorvork)
 
Voor die sr valt zeker nog wel wat te vinden.. Via marktplaats word inderdaad moeilijk, want veel word afgevoerd naar de vuilstort. En daarnaast heb je ook nog dat milieu project waar je je oude scooter kan inleveren voor demontage (waar je dus geld voor kreeg) Heel veel van die scooters worden ook allemaal recycled. Je moet wel de wegen kennen waar je moet zoeken.

Denk dat het wel makkelijker is om spullen voor deze sr te vinden, dan van een classic oldtimer van 1966 of zo.. Daar moet je echt tweedehandse dingen gaan opknappen om het nog te kunnen gebruiken.


Als het T-stuk van je voorvork goed is kan je ook gewoon een andere poten set er voor zoeken.. Als het goed is zijn die van het later model van morini en piaggio block het zelfde (dus niet van de factory)

Betreft de kappen, zou ik persoon eerst de binnen kappen vervangen, die zijn wel erg uit de toon.
 
Voor die sr valt zeker nog wel wat te vinden.. Via marktplaats word inderdaad moeilijk, want veel word afgevoerd naar de vuilstort. En daarnaast heb je ook nog dat milieu project waar je je oude scooter kan inleveren voor demontage (waar je dus geld voor kreeg) Heel veel van die scooters worden ook allemaal recycled. Je moet wel de wegen kennen waar je moet zoeken.

Denk dat het wel makkelijker is om spullen voor deze sr te vinden, dan van een classic oldtimer van 1966 of zo.. Daar moet je echt tweedehandse dingen gaan opknappen om het nog te kunnen gebruiken.


Als het T-stuk van je voorvork goed is kan je ook gewoon een andere poten set er voor zoeken.. Als het goed is zijn die van het later model van morini en piaggio block het zelfde (dus niet van de factory)

Betreft de kappen, zou ik persoon eerst de binnen kappen vervangen, die zijn wel erg uit de toon.
Ken je toevallig een site/ persoon die nog Sr spullen heeft toevallig, ja is ver gezocht maar ik zoek me suf al een paar maanden

die binnenkappen zijn idd ver verkleurd, kan ze zelf ook gaan spuiten deze winter want zoveel ben ik niet meer van plan te rijden deze tijd
 
Als je deze winter toch niet veel van plan bent te rijden kun je deze kappen natuurlijk prima spuiten. Dat bespaard je weer centen die je voor goede spuitbussen zou kunnen gebruiken. Foto van je vork is wel.erg onduidelijk om te zien wat er precies mee aan de hand is. Als het alleen wat roestig is kun je gewoon schuren en meespuiten als je met je kappen bezig bent. Denk persoonlijk dat een onderhoudsbeurtje ook geen kwaad kan. Ff een nieuwe vsnaar en rolletjes en drukveertje misschien.
Voor.je banden zou je ff langs de scooterboer kunnen zodat zij er wellicht een nieuw ventieltje in kunnen draaien dat het daar langs leeg loopt of anders een setje nieuwe bandjes.

Dat hoeft allemaal niet de wereld te kosten en ook niet allemaal tegelijk. Je banden hoef je pas te doen als je hem weer echt regelmatig wil gebruiken.

Een tip voor als je besluit je kappen te spuiten is gebruik goeie 2k autolak. Ik bestel altijd bussen bij nonpaints.com die kosten wat meer dan de spuitbusjes van de bouwmarkt of action. Maar het resultaat is zoveel mooier en beter als je het goed doet dat het die paar euro extra per busje wel waard is
 
Als je deze winter toch niet veel van plan bent te rijden kun je deze kappen natuurlijk prima spuiten. Dat bespaard je weer centen die je voor goede spuitbussen zou kunnen gebruiken. Foto van je vork is wel.erg onduidelijk om te zien wat er precies mee aan de hand is. Als het alleen wat roestig is kun je gewoon schuren en meespuiten als je met je kappen bezig bent. Denk persoonlijk dat een onderhoudsbeurtje ook geen kwaad kan. Ff een nieuwe vsnaar en rolletjes en drukveertje misschien.
Voor.je banden zou je ff langs de scooterboer kunnen zodat zij er wellicht een nieuw ventieltje in kunnen draaien dat het daar langs leeg loopt of anders een setje nieuwe bandjes.

Dat hoeft allemaal niet de wereld te kosten en ook niet allemaal tegelijk. Je banden hoef je pas te doen als je hem weer echt regelmatig wil gebruiken.

Een tip voor als je besluit je kappen te spuiten is gebruik goeie 2k autolak. Ik bestel altijd bussen bij nonpaints.com die kosten wat meer dan de spuitbusjes van de bouwmarkt of action. Maar het resultaat is zoveel mooier en beter als je het goed doet dat het die paar euro extra per busje wel waard is
Thanks, hoe spuit jij je kappen meestal? Ik heb gehoord dT je eerst een onderlaag spuit, dan nog een onderlaag en dan pas de buitenste laklaag
 
Ja dat komt aardig in de buurt van hoe het ongeveer in z'n werk gaat.


Deze mensen kunnen je dat veel makkelijker uitleggen dan ik.
Je kan alles daar zo'n beetje bestellen en als.je twijfelt over wat je nou echt nodig hebt of dat wat niet dan mail.je ze.en helpen ze perfect met advies
 
Ja dat komt aardig in de buurt van hoe het ongeveer in z'n werk gaat.


Deze mensen kunnen je dat veel makkelijker uitleggen dan ik.
Je kan alles daar zo'n beetje bestellen en als.je twijfelt over wat je nou echt nodig hebt of dat wat niet dan mail.je ze.en helpen ze perfect met advies
Aight Thanks maat.
heb je toevallig ook een idee wat ik moet fixen aan m’n scooter, hij heeft net gelekt een mix van olie en benzine nadat ik er 3 dagen niet op heb gereden ( ik hoef zelf niet te mengen heb een apart benzine en olie tankje) is dat omdat er teveel in zat of omdat er een scheur ergens zit?
 
Back
Top