Verder opvoeren ludix

Choempie

Well-Known Member
Ik wil mn ludix wat verder opvoeren maar heb geen idee wat ik zou kunnen nemen,

setup is nu:
Tpr 70cc black trophy
Sito plus
Naraku vario
17.5carb
En natuurlijk gewoon goed afgestelde rollen trekveren en een drukveer
Ik zit af en toe op marktplaats al te kijken voor een yasuni r,

maar wat zou ik verder kunnen nemen ook wat goed werkt met de sito?

bijvoorbeeld artek membraam? Zou ik daar winst mee kunnen pakken of is dat zo minimaal dat het niet nodig is.

of een andere koppeling,
Hpi ontsteking?
 
Advertisement - register to remove this

Andere vertanding, 16/44 van Polini. Althans, dat ga ik er zelf op gooien, de vertanding is uiteindelijk de bottleneck voor het opvoeren.

Verder zou ik persoonlijk een 21mm Dell’Orto PHBG carb doen met een Doppler Air Box .

Hz heb je geen TP 70cc meer?
 
Andere vertanding, 16/44 van Polini. Althans, dat ga ik er zelf op gooien, de vertanding is uiteindelijk de bottleneck voor het opvoeren.

Verder zou ik persoonlijk een 21mm Dell’Orto PHBG carb doen met een Doppler Air Box .

Hz heb je geen TP 70cc meer?
Laat even weten hoe die vertanding is, miss dat ik hem dan ook haal, en heb nog steeds die gewoon nog die top performace hoor!
 
Membraam heeft hier nog niet echt zin om te vervangen. En een HPI heb je ook niks aan omdat je een sito+ hebt en dat is samen met je carb een beetje hetgene wat je nu tegenhoud. Wat is je doel? Wellicht dat we aan de hand daarvan kunnen vertellen hoe of wat. Wil je bv 80km per uur of 140, ben verder niet thuis in de Ludix onderdelen lijst maar kan altijd een poging wagen. Zou van black trophy ook geen wonderen verwachten zoals autowheelies oid maar voor dagelijks gebruik een goede basis
 
Membraam heeft hier nog niet echt zin om te vervangen. En een HPI heb je ook niks aan omdat je een sito+ hebt en dat is samen met je carb een beetje hetgene wat je nu tegenhoud. Wat is je doel? Wellicht dat we aan de hand daarvan kunnen vertellen hoe of wat. Wil je bv 80km per uur of 140, ben verder niet thuis in de Ludix onderdelen lijst maar kan altijd een poging wagen. Zou van black trophy ook geen wonderen verwachten zoals autowheelies oid maar voor dagelijks gebruik een goede basis
Oke bedankt voor de info!

omdat ik nu mijn 17.5 carb gebruik op mijn neos ipv ludix heb ik een nieuwe nodig, ik zit te kijken naar een 21mm maar heb wat vragen hierover:

past een 21mm op standaard spruitstuk?
Past het originele luchtfilter op het standaard spruitstuk?
Zijn er 21mm carbs met elektrische choke?
Welke 21mm zou ik moeten halen, dellorto, naraku PWK, polini?
 
Andere vertanding, 16/44 van Polini. Althans, dat ga ik er zelf op gooien, de vertanding is uiteindelijk de bottleneck voor het opvoeren.

Verder zou ik persoonlijk een 21mm Dell’Orto PHBG carb doen met een Doppler Air Box .

Hz heb je geen TP 70cc meer?
als je toch op dit soort setups race vertandingen gaat zetten ga je er alleen maar slomer op
 
Dus je moet sws de luchtfilterbox veranderen?

hoe zit dat met een 19mm moet dat dan ook? Of kan ik daarop wel mijn originele luchtfilter behouden
Had het op een Franse forum gevraagd aan leiden die Ludix’jes hadden met 100-130km/u teller. Standaard luchtfilter kon volgens mij wel, maar ze verkozen toch wel die opties die ik zo net aangaf.

17.5mm vonden ze op de een of andere manier niet echt fijn.

Ik ga trouwens in de aankomende weken eens even kijken naar de vertanding, waarschijnlijk zal ik deze week mijn cilinder aanschaffen en beginnen het bouwen.
als je toch op dit soort setups race vertandingen gaat zetten ga je er alleen maar slomer op
We zullen zien, ik denk/hoop dat het juist voor versnelling gaat zorgen. Maar we zien wel!
 
Had het op een Franse forum gevraagd aan leiden die Ludix’jes hadden met 100-130km/u teller. Standaard luchtfilter kon volgens mij wel, maar ze verkozen toch wel die opties die ik zo net aangaf.

17.5mm vonden ze op de een of andere manier niet echt fijn.

Ik ga trouwens in de aankomende weken eens even kijken naar de vertanding, waarschijnlijk zal ik deze week mijn cilinder aanschaffen en beginnen het bouwen.

We zullen zien, ik denk/hoop dat het juist voor versnelling gaat zorgen. Maar we zien wel!
niet als je een langere vertanding monteert als je de huidige vertanding niet eens uit rijdt
 
Dus je moet sws de luchtfilterbox veranderen?

hoe zit dat met een 19mm moet dat dan ook? Of kan ik daarop wel mijn originele luchtfilter behouden
Past wel, deed ik vroeger ook op mn zipjes. Beetje warm stoken je spruitstuk dan duw je je carb er zo in wss. En anders voorzichtig met een dremel of iets een beetje eruit schuren/frezen
 
Back
Top