verbruik 2 takt scooter

vitality-2T

Well-Known Member
Hoi allemaal,

ben nieuw op het forum en heb meteen een vraag voor jullie:

Ben sinds kort de eigenaar van een Kymco Vitality 2 takt uit 2005. De scooter loopt 1:18 (scooter rijdt max 50 en ik trek volgas op) en ik vind het verbruik erg hoog. Is dit een normaal verbruik voor een 2-takt scooter of is er iets meer aan de hand?
Ik heb vroeger een Honda Vision gehad (ook 2-takt) en die liep, als ik het me goed kan herinneren, een stuk zuiniger. Is er nog een manier om de scooter zuiniger te laten lopen, behalve rustig optrekken?

9||6 alvast bedankt en gr 9||6

Vit-2T
 
Advertisement - register to remove this

ik vind dit vrij redelijk , zeker als de scooter begrensd is.

je moet niet vergeten overigens dat een vision standaard zo gebouwd is dat ie ook niet veel sneller kan/gaat , en dat levert ook veel zuinigheid op.

terwijl als je de kymco ontgrensd dat ie veel sneller kan, deze scooter is dan ook gebouwd om sneller te kunnen en daardoor zal bij het begrenzen ervan de scooter wat minder zuinig zijn.

al met al kun je dit dus niet vergelijken met de vision.

de scooter ontgrenzen zou wellicht iets kunnen schelen , het klinkt mischien raar maar heb het in het verleden veel meegemaakt dat een onbegrensde scooter minder verbruikte dan begrensd.

gemiddeld zal het verbruik niet verkeerd zijn , zo'n 110 a 120 km op 1 tank ongeveer is vrij normaal.
 
Back
Top