Verbrandingskamer gesmolten GY6 70cc

hobiedragoon

New Member
Goedemiddag,

Ik heb laatst een 70cc cilinder en zuiger in mijn gy6 blok gezet. (AGM VX50)

Snelle nokkenas, sproeier 88 en Naraku vario.

Nu is de verbrandingskamer te heet geworden zoals te zien is op de foto's. Dit is al eerder gebeurd bij een 50cc kop met zuiger. Ik snap niet waar dit vandaan komt.

Heeft iemand een idee hoe ik dit bij de volgende kop + zuiger kan voorkomen?
 

Attachments

  • IMG_2052.jpg
    IMG_2052.jpg
    195.5 KB · Views: 31
  • IMG_2053.jpg
    IMG_2053.jpg
    263.7 KB · Views: 30
Advertisement - register to remove this

Is dit niet gewoon een warmloper? Veel te heet geworden?
Misschien door onjuiste/verkeerde smering of een te kleine sproeier.
 
Als de zuiger van de zijkant nog goed is dan misschien toch verkeerde bougie.
Onjuiste smering kan inderdaad niet genoeg olie zijn maar ook verkeerde olie zijn denk ik.
 
Denk eerder aan een veel te arm mengsel of een te vroege ontsteking.

Hoorde je geen "ping" geluid continue of in het hogere toerenbereik?
 
Dat noemt men Detonatie.. Squish was gewoon erg te krap blijkbaar.
Post automatically merged:

Waar is de uitlaatklep gebleven?
Groet,
Die had er duidelijk geen zin meer in. :D :fearscream:



Je kan ook proberen een iets dikkere voetpakking te gebruiken.. Komt de cilinder iets hoger te zitten en heb je meer verbrandingsruimt.

Hoop niet dat je een 0.1mm voetpakking hebt gebruikt.

Sproeier lijkt me vreemd aangezien die al op 88 zit.
 
Last edited:
Dat noemt men Detonatie.. Squish was gewoon erg te krap blijkbaar.
Post automatically merged:


Die had er duidelijk geen zin meer in. :D :fearscream:



Je kan ook proberen een iets dikkere voetpakking te gebruiken.. Komt de cilinder iets hoger te zitten en heb je meer verbrandingsruimt.

Hoop niet dat je een 0.1mm voetpakking hebt gebruikt.

Sproeier lijkt me vreemd aangezien die al op 88 zit.
Daar las ik ook al iets over. Ik kan maar 1 maat voetpakking vinden voor GY6 blokken, zou je er ook gewoon 2 over elkaar kunnen doen?
 
Nee geen 2 doen, want dan word de afdichting juist slechter.

Of gewoon een compleet andere ontsteking erop zetten en hopen dat het weg is.
 
Als het aan de ontsteking ligt, zoals ik vermoed, hoor je ook een soort ping/rinkelend geluid bij elke ontsteking.
En soms is dit continue en soms is dit alleen als je gas geeft en een bepaald toerental overschrijdt, dit heeft waarschijnlijk te maken met de ontsteekcurve van de cdi.
Is de krukas en/of drijfstang niet krom?
 
Als het aan de ontsteking ligt, zoals ik vermoed, hoor je ook een soort ping/rinkelend geluid bij elke ontsteking.
En soms is dit continue en soms is dit alleen als je gas geeft en een bepaald toerental overschrijdt, dit heeft waarschijnlijk te maken met de ontsteekcurve van de cdi.
Is de krukas en/of drijfstang niet krom?
Krukas en drijfstang lijken me niet krom, de cilinderwand is nog perfect.
Ik zou de ontsteking kunnen vervangen. Welke onderdelen moeten dan sowieso vervangen worden?
 
Kijk eerst eens of de spie bij je vliegwiel er nog in zit want anders kan je vliegwiel verdraaien en kun je ook een te vroege ontsteking hebben.
Zie foto hier beneden, bij de gele pijl zie je een uitsparing, hier hoor een spietje te zitten.
Dit spietje valt deels in de uitsparing in het vliegwiel en deels in een uitsparing op de krukas en voorkomt dat het vliegwiel over de krukas kan draaien.

dmp-136299_1.jpg

foto hieronder is het betreffende spietje:
spie.png
 
Back
Top