Verbrande zuiger

YamahaTeun

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb net m'n eerste scooter sinds een maandje. Ik heb wel ervaring met motorblokken maar een werknemer van m'n pa werkt met kreidler blokjes dus we hebben er samen een 70cc opgezet. Tijdje ingereden en toen paar x vol gas en bougie dr uit getrokken, was pikzwart. Op het moment zat er een sproeier 74 in dus toen heb ik er een 70 in gedaan. 2x hard op gereden en toen bougie er weer uitgetrokken was mooi koffiebruin. Dit weekend mooi getourd met vrienden en toen ik boodschappen ging doen voor de WK finale viel die ineens uit op de terugweg, vandaag de kop eraf gedraaid is de zuiger verbrand. Weet iemand wat t beste is om nu te doen?

Ik heb een Yamaha Spy met 70cc Malossi, Stage 6 kop, 3 gram rollen en koppeling is onbekend. Als je meer moet weten moet je even reageren.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Welke graad bougie gebruik je? Wat is de reden van de stage 6 kop op een laagtoerige malossi 70cc giet.
Ik gebruik een B7HS bougie van NGK, ik heb deze kop nog omdat deze niet stuk was, de vorige cilinder en alles eigenlijk wat hiervoor op de scooter zat was stuk


Ik ga morgen proberen om er een grote sproeier in te doen. Ga er vanuit dat dat het probleem was.
 
Back
Top