Verbetert nokkenas de snelheid?

Advertisement - register to remove this

Je doet er beter aan om een echte 85/90cc te kopen met een bijbehorende cilinderkop, inclu grotere kleppen.
Dit geeft al flink wat extra vemogen, plaatst men ook nog een zgn race nokkenas erbij en het verandert in een powerhouse. Nokkenas alleen zorgt ervoor dat er meer lucht bij komt en de timing scherper wordt!
 
Je doet er beter aan om een echte 85/90cc te kopen met een bijbehorende cilinderkop, inclu grotere kleppen.
Dit geeft al flink wat extra vemogen, plaatst men ook nog een zgn race nokkenas erbij en het verandert in een powerhouse. Nokkenas alleen zorgt ervoor dat er meer lucht bij komt en de timing scherper wordt!
Neem aan dat je bedoeld lucht en benzine? Want op alleen lucht kan je motor niet lopen.



Vraag me af of dat die boven staande A8 nokkenas ook nog een klein beetje wat doet op een 50cc of 60cc cilinderkit.. Want er is ook nog een A9 nokkenas te krijgen en die is volgens mij voor grotere cilinders.

Die mezoly nokkenas is volgens mij een kopie van de naraku versie..
 
Neem aan dat je bedoeld lucht en benzine? Want op alleen lucht kan je motor niet lopen.

De nokkenas bepaald in hoofdzaak hoeveel lucht er in de motor wordt toegelaten. Het verbrandingsproces bestaat uit 4 fases, ook wel het 4-takt proces genaamd.

Fase 1: Het aanzuigen van de lucht (inlaat)
Fase 2: Het comprimeren van de lucht (compressie)
Fase 3: Het ontsteken van het lucht/brandstofmengsel, de arbeidsslag (Power)
Fase 4: Het uitstoten van het verbrande mengsel (uitlaat)

In fase 1 en 4 worden de kleppen bediend door de nokkenas.
De nok bepaald als het ware precies wanneer een klep opent, hoelang die open staat, hoe ver die open staat en wanneer die sluit. Tevens bepaald de nok hoe de klep opengaat en sluit. Dat wil zeggen opent hij langzaam of snel!

Vraag me af of dat die boven staande A8 nokkenas ook nog een klein beetje wat doet op een 50cc of 60cc cilinderkit.. Want er is ook nog een A9 nokkenas te krijgen en die is volgens mij voor grotere cilinders.

Die mezoly nokkenas is volgens mij een kopie van de naraku versie..

De A8 nokkenas doet niks voor een 50cc, het lijkt een kopie, maar de enige die wat kan brengen op een standaard 50cc met standaard kop & kleppen is die van Naraku.
 
Last edited:
Je doet er beter aan om een echte 85/90cc te kopen met een bijbehorende cilinderkop, inclu grotere kleppen.
Dit geeft al flink wat extra vemogen, plaatst men ook nog een zgn race nokkenas erbij en het verandert in een powerhouse. Nokkenas alleen zorgt ervoor dat er meer lucht bij komt en de timing scherper wordt!
Ik heb een 50mm (echte 85cc) cilinder met een a9 nokkenas geïnstalleerd. Ik heb nu dat hij koud erg lastig start, als hij eenmaal heeft gelopen dan start hij echter wel goed. Nu zat ik me af te vragen of dit aan de klepspeling kan liggen? Moet deze veranderd worden als je een grotere cilinder of sport nokkenas installeert? Ik heb de kleppen nu op in 0,05 en ex 0,1mm staan
 
Ik denk dat ik nog even met de originele carb verder wil, er zit nu een 80 sproeier in, maar ik heb een setje grotere sproeiers besteld. Zou ik ook grotere stationair sproeiers moeten halen?
 
Ik heb een 50mm (echte 85cc) cilinder met een a9 nokkenas geïnstalleerd. Ik heb nu dat hij koud erg lastig start, als hij eenmaal heeft gelopen dan start hij echter wel goed. Nu zat ik me af te vragen of dit aan de klepspeling kan liggen? Moet deze veranderd worden als je een grotere cilinder of sport nokkenas installeert? Ik heb de kleppen nu op in 0,05 en ex 0,1mm staan

Misschien kan je het eens proberen om hem op 0.08 / 0.08 te zetten..
 
Ik denk dat ik nog even met de originele carb verder wil, er zit nu een 80 sproeier in, maar ik heb een setje grotere sproeiers besteld. Zou ik ook grotere stationair sproeiers moeten halen?
Stationair van de standaard is toereikend, sproeier kun je mikken op 86 / 88, even goed je bougie in de gaten houden; hoe warm jouw blok gaat ontbranden.
Groet,
 
Back
Top