Venesi Euro 5 injectie probleem Rongmao Ecu

Ciprian

New Member
Beste leden,
Ik heb een Venessi-scooter gerepareerd. Ik heb de motorkit veranderd. Daarna startte hij perfect en liep hij perfect tot "check engine lampje" gaat branden en daarna gaat het langzaam en komt de 10km/uur niet voorbij.

Welk probleem kan zijn?
Alle kabels zijn aangesloten. Het geeft dit probleem alleen als je na 5 minuten doorgaat.
Is er een zelfdiagnosemethode op basis van knipperend licht of zoiets?
Bij mij blijft het lampje gewoon branden.

Help alsjeblieft, bedankt !
 
Advertisement - register to remove this

Beste leden,
Ik heb een Venessi-scooter gerepareerd. Ik heb de motorkit veranderd. Daarna startte hij perfect en liep hij perfect tot "check engine lampje" gaat branden en daarna gaat het langzaam en komt de 10km/uur niet voorbij.

Welk probleem kan zijn?
Alle kabels zijn aangesloten. Het geeft dit probleem alleen als je na 5 minuten doorgaat.
Is er een zelfdiagnosemethode op basis van knipperend licht of zoiets?
Bij mij blijft het lampje gewoon branden.

Help alsjeblieft, bedankt !
Ecu zal uitgelezen moeten worden
En je hebt geen garantie meer na het veranderen van de motor 'kit' denk ik he?
 
Hoe kan de ecu worden uitgelezen? op sommige andere motorfietsen zijn er enkele trucjes, zoals het maken van een brug tussen 2 draden.
Garantie werd gedaan.IMG_20230104_105514.jpg
 
Hoe kan de ecu worden uitgelezen? op sommige andere motorfietsen zijn er enkele trucjes, zoals het maken van een brug tussen 2 draden.
Garantie werd gedaan.
Zit ergens een obd 2 poort op de scooter waardoor je hem met een obd uitleesapparaat kan uitlezen meestal zit deze bij de accu
 
Een zelfdiagnose bestaat niet?
Waar kan ik deze obd-scanner met de juiste interface kopen? Bedankt
Zover ik weet is zelfdiagnose bij injectie niet mogelijk
(Wel bij het ecs euro 4 dellorto systeem maar die heb jij in dit geval niet)

Ik heb de volgende meter simpel ding maar geeft wel de foutmeldingen weer:https://www.conrad.nl/nl/p/obd-ii-d...ign=308958&utm_content=Shoparize.com Shopping

Heb zelf precies dezelfde bij alie express vandaan moet je wel even geduld hebben..
 
Is de draad uit je kickstartdeksel niet los?

Scooters met het Rongmao injectie systeem gaan in noodloop als deze los zit, dan heb je meestal een snelheid van 10-15 km/h
 
Kickstartdeksel is niet los.
Ik heb eindelijk een scannerdiagnose gemaakt. De aanwezige fout zit op de O2-sensor.
Kan een slechte o2 sensor zijn?
 

Attachments

  • IMG_20230201_165440.jpg
    IMG_20230201_165440.jpg
    242.5 KB · Views: 29
  • IMG_20230201_165448.jpg
    IMG_20230201_165448.jpg
    142.5 KB · Views: 27
  • IMG_20230201_170031.jpg
    IMG_20230201_170031.jpg
    149.6 KB · Views: 24
Samenvatting van dit verhaal : je kocht een 70cc, monteerde deze op je injectie scooter en komt erachter dat dit niet werkt.
Dat is altijd zo ongeacht het merk scooter. De ecu is afgestemd op 50cc en standaard nokkenas. Bij een set va. Polini en malossi krijg je een Black box of andere ecu.
 
Back
Top