Velgen Spuiten

Rocco_DiaBlo

Well-Known Member
Hey mensen!
ben hier pas net nieuw maar goed omdat me brommer toch me hobby is geworden wou ik toch ff wat vragen enzo:)

wee tiemand hier toenvallig hoe ik me velgen moet spuiten teminste wat voor verf ik moet hebben??
heb namelijk het iedee da tik met die pot latex in me schuur ook niet verder kom:p:p neej grapje:D
ik wil ze graag een ander kleur hebben mar is er neit een speciale verf voor ofzo??? Liefste product namen ofzo:D
(weet dat het niet mag maar toch)

Thnq ãlvast!:D

Greetz mi3
 
Advertisement - register to remove this

Je spuit ze hetzelfde als normale kappen, dus heel goed schuren, van korrel 400 tot 1200 ofzo, dan heel goed ontvetten en schoonmaken, dan een paar lagen grondverf/primer, merk motip. Dat laten drogen. Dan nog eventueel met 1200 schuren, Dan je uiteindelijke kleur, merk motip. Dat laten drogen, en daarna de vernis/blanke lak erover spuiten, laten drogen en tadaaa, klaar
 
Ik heb mn velgen al van mn scoot af en ga ze binnenkort ook spuiten. Ik wist het hele spuitverhaal al, maar nu heb ik 1 mogelijk probleempje. Sommige plekken waren behoorlijk gaar op de velg (bobbelige verf) bij het schuren ging de verf er zo vanaf en kwam er een wit achtig poeper onder die verf vandaan.
Dit is allemaal niet zo'n groot probleem, maar nu is die onderlaag duz kaal. Ik vraag me af of de primer zich daar wel goed aan hecht??? iemand hier ervaring mee?
 
beter laat je ze ff stralen ofzo... hoeft niet gek duur te zijn en dan is er zeker alle troep vanaf...

als je dan toch bezig bent, poedercoaten is beter/sterker dan spuiten, en je hebt geen kans op spuitfoutjes zoals zakkers of vingervlekken en stof...

oh en razma, die afbijt is bras, ik heb alabastine en die rust-o-leum geprobeerd, op een aerox velg, da gaat echt bijna niet... die coating is ontzettend hard!
naderhand een keer met een oom van me over gepraat(autospuiter), die zei al meteen dat straalbedrijven e.d een heel ander soort afbijt gebruiken, veel agressievere..
 
Zou je ook gewoon je velgen kunnen opschuren , primer , kleur en dan blanke lak erop spuiten?

Blijft het dan normaal zitten of verneuk je het dan een beetje :rolleyes: ?
 
Velgen eerst schoonmaken (terpetine oid)

Dan schuren met verschillende korrels ( 240 / 400 / 600 / 800
waterproof)

Grondverf spuiten , dat weer opschuren met 800 / 1000

Ontvetten

Kleur spuiten ( in lagen )

Lak

:W
 
ik heb het zo gedaan:

-schuren met korrel 100.
-zorgen dat alles goed ruw is, niet helemaal tot het staal opschuren (niet nodig).
-met de dremel en een borsteltje alle loszittende stukjes coating weggehaald (zorg dat de witte aanslag daaronder helemaal weg is dmv schuren).
-met de dremel de ''holle'' benelli spaken opgeschuurt en alle corrosie weggehaald.
-alles gladmaken met staalwol.
-ontvetten met wasbenzine
-primer spuiten van het merk dupli-color ''auto-color'', zorg dat alles goed geraakt is (bij mij 2 dunne lagen).
-opschuren met wp 1200, totdat het mooi glad is, eventuele druipers wegschuren.
-spuiten met de gewenste kleur, ik heb dupli-color ''wit'' gespoten in 4 lagen.
-ik heb een goede lak gehaald bij de autosjop, weet niet meer welk merk, in 3 lagen gespoten.

het is mooi geworden, glimt goed. zal plaatjes posten al kan ik een digi regelen
 
Hmm ik heb ut gewoon geprobeert en het zit gewoon goed..

Opschuren met korrel 180 , ontvetten , 3x primer , 3x lak en 3x blanke lak :)
 
Back
Top