Velg randen afdraaien.

Wesley S.

DE EMHAER BOY!
See :D,

Ik wil graag mijn sr dd velgen laten coaten en dan ook nog me gepolijsten randjes houden. Maar dan hoorde ik dat je die randen niet kan laten afplakken maar als het is gecoat je de randen moet laten afdraaien.

Dus misschien is dit wel een telefoongids vraag: Maar weet iemand z'n bedrijf in rotterdam, en word het ook mooi ?


Ik wil dus zoals mijn velgen nu maar dan zwart gecoat, zie foto.

cimg4159tu4.jpg


Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Oke.. komtie. :)

Ik had velgen, hele mooie 5 spaaks SD SR velgen. Heb ze laten coaten en wilde ze afgedraaid hebben. In eerste instantie was het een compleet verkeerde kleur geworden. Oke, heeft hier niets mee te maken.

NOG een keer laten coaten, dit keer perfect. Toen naar metaal bewerkingsbedrijf gegaan om te vragen of ze het af konden draaien... duidelijk vermeld dat er een coating op zat en dat ze dus niet gespoten waren. Maar nee, was geen probleem kon wel.

2 weken later kreeg ik een telefoontje. Of ik even langs wilde komen.... :rolleyes:
Toen ik binnen kwam voelde ik al dat er iets niet goed zat, en inderdaad... Op het moment dat het bitje in de draaibank de coating raakte barstte de coating los, op sommige plekken scheurde het zelfs tot aan het hart van de velg open!

Ik raad het je af om eerst te laten coaten en DAN te laten afdraaien. Met gespoten velgen kan het wel, maar coating durf ik geen 2e keer te laten doen!!

(heb het uiteraard volledig vergoed gekregen gelukkig. Enige nadeel is dat ik ondertussen al 3 maand verder was met coaten + afdraaien van velgen, wat daarna nogsteeds niet gebeurd is..)
 
maar afdraaien word toch mooier ?
Maar als ik het afplak moet ik dan eerst die rand polijsten, lijkt me wel he ? :D

afdraaien en polijsten of schuren(goed!) en polijsten maakt geen verschil.

ik zou hem eerst volledig polijsten omdat je anders achteraf weer moet schuren en polijsten waardoor je de rand van de coating gaar maakt.

zelf afplakken kan niet zoals ik al vermelde, dat doen ze daar voor je.
 
als je idd gewoon netjes vraag of ze bij het bedrijf de rand willen afplakken komt het goed!
alleen dat wat ze gebruiken is klote spul.. krijg je er moeilijk af :W

Ik had gevraagt of ze me frame nummer open wouden laten.
Is netjes gebeurt en de blanke lak die erover zit wou ik ook zo hebben!!

Laten doen bij Electro Coat.. Kzou daar eens langs gaan..
40 min rijden vanuit Spijkenisse, is Echt tedoen voor wat je ervoor krijgt!

Zie rechtsbovenin op de foto:
frameglansid4.jpg
 
ik heb zelfs al velgen laten afdraaien met lak.

er zat beschadiging op, maar enkel waar er was gedraaid, dus netjes ingespannen. had hij goed afgedraaid was de veg perfect.
 
Kan idd goed afgedraaid worden, moet je natuurlijk geen 1mm verspanen, coating voorzichtig en nihil afdraaien.

TS, waarom plak je je huidige velg niet af en breng je hem naar de coater..., scheelt hoop moeite/geld/tijd. Vind coaten sowieso al bullshit, maja dat mag je zelf bepalen.
 
Back
Top