Vastloper?

Retrojump

Well-Known Member
Beste,

Ik heb sinds kort een Booster geruild met dit:
-malossi cilinder (50cc).
-molossi koppeling.
-17.5 carbo delortho.
-21mm spruitstuk.
-TNT rood sportstuur.
-technigas uitlaat met yamaha demper.
-rood koppelingshuis
-rode remblok
-nieuwe voor en achterkappen 'new desig'.
-aluminium underseat.
-nieuwe standaardluchtfiler.
-chrome luchtkapje en zwart cilinderkapje.
-verhoogblokje (onder en boven).
-origineel carterdeksel (zelf gemaakt).
-hebo handvaten.

Foto:
w86h7d.jpg


Maar nu heb ik een probleem.
Heb hem bij een vriend gebracht... die eigenlijk meer kent dan een iemand van een scootershop zelf. Hij kent reuzeveel van brommers echt niet normaal.
Dus die booster, ik heb hem niet lang, net gekocht en merkte dat hij niet goed afgesteld was...
Ik deed hij dus bij een vriend en toen ik hem terug kwam halen bij hem, zag ik dat hij beter reed, hij deed meer toeren, andere variateur (die was kapot, hij heeft oude getoond), andere drukveer gestoken...
Hij reed zo goed als perfect.
M'n vriend waarschuwde me wel dat ik mijn krukas zsm zou moeten vervangen, omdat er speling op was en hij bijna kapot was...
Maar ik kon er zeker nog enkele weekjes mee rijden... daar was hij zeker van.
Dus, onderweg naar huis rijd ik... en ineens val ik stil... zonder gerammel ofzo... gewoon stil alsof ik hem had uit gezet (maar wat dus niet het geval is)

Ik probeerde hem aan te kicken maar lukte niet...
de kick zat vast, ik kon niet meer kicken.
Eenmaal thuis deed ik het carterdeksel eraf en keek ik. ik zag niets verkeerd, alleen de variateur draaide niet meer... ik kon hem niet maar draaien
ik keek naar de naft, zat nog genoeg in.
daarna keek ik naar de olie en zag ik dat die potdroog was...

Nu is mijn vraag... als ik er gewoon terug olie in doe en effe heen en weer loop... is het mogelijk dat ik dan nog even kan rijden??
Of MOET ik een nieuwe cilinder etc steken?

Graag info en tips aub :)

Mvg,
Retrojump
 
Advertisement - register to remove this

Dat krijg je met een sportstuur zonder olielampje.

als je geluk heb hoeft er alleen een nieuwe cilinder op, met een beetje pech kan je gelijk de krukaslagers vervangen.
 
Back
Top