Vastloper!! wat te doen????

Nick031

Well-Known Member
Ik heb net nieuwe dr70 heeft 10 km gelopen en bij stationair lopen liep hij net vast! Smeering was voldoende waarschijnlijk te veel want op uitlaatpakking zat teveel olie.

Verder weet ik voor 95% zeker dat de cilinder er goed onder is gelegd en ook dat de zuigerveren en pistonpenclips goed zaten. pakkingen waren allemaal nieuw!

help ik hoop snel een reactie te krijgen i.v.m reparatie

kan ik nu gewoon de cilinder eraf trekken mits de zuiger vastzit of ga ik hierdoor de cilinderwand of de zuiger meer door beschadigen?

Of weten jullie een betere manier zodat ik mijn cilinder weer kan gebruiken??
 
Advertisement - register to remove this

Mja, als ie vastgelopen is, eraf halen > laten honen > nieuwe zuiger > inrijden maar weer :)

Probeer ook uit tevinden waarom hij is vastgelopen na 10km, want dit hoort natuurlijk niet.
 
Dr 70 is prima afgewerkt. Aan de afwerking zal het dus niet liggen. Er kunnen 1000 oorzaken zijn. Krukas, krukaslagers, naaldlager, membraanklepjes, circlipjes, geen goede olie gebruikt, zeer slechte afstelling, oliepomp kapot, waterpomp kapot. Ga dus ff alles checken voordat je weer gaat rijden.
 
Gewoon ff je cilinder eraf halen en de wand bekijken. Als je geen krassen ziet of voelt dan hoef je waarschijnlijk alleen nieuwe zuigerveertjes of een nieuwe zuiger kopen. En volgende keer grote sproeier en goed smeren!
 
Of je bigend lager is kapot :) (vriend had hem 100 km en liep de bigend lager verot! en deze was zeker goed gesmeerd!

Dus gewoon je cill er af halen en kijken wat er aan de hand is.
 
zuiger er wel goed om gemonteerd?
Ga anders gewoon terug naar waar je hem vandaan hebt en proberen te regelen dat het een fabrieksfout was krijg je wel een nieuwe.
 
Originally posted by rennerries
Dr 70 is prima afgewerkt. Aan de afwerking zal het dus niet liggen.


nou echt niet, is echt hoerig afgewerkt, of eigenlijk, niet afgewerkt.
dat ie daarom naait lijkt me niet, maar goed afgewerkt is het dus niet. ik moet zeggen dat het per cylinder verschilt, maar ik heb dr al aardig wat gezien en de meesten zijn gewoon slecht afgewerkt..
 
Originally posted by Joost@aerox
nou echt niet, is echt hoerig afgewerkt, of eigenlijk, niet afgewerkt.
dat ie daarom naait lijkt me niet, maar goed afgewerkt is het dus niet. ik moet zeggen dat het per cylinder verschilt, maar ik heb dr al aardig wat gezien en de meesten zijn gewoon slecht afgewerkt..

klopt, hele scherpe en hoekige spoelers ed.

tip, als je hem eraf hebt gehaald, breng hem weg voor een tunebeurt :!
 
ok thanks voor de reply's!

Maar mijn cilinder zit er nog steeds op! ik krijg hem er niet af!!! Weet iemand hoe ik hem met zo weinig mogelijk schade eraf kan halen???
 
Waarom? Dan komt de zuiger langs de gehele cilinder wand. Maarja, dat is ie toch al 10.000x geweest want hij draait nog wel een paar keer rond na je vastloper. Maakt niks uit dus.
 
Back
Top