vastloper of vertanding??

hertog

FRESH POT!!!!
beste allemaal,

gister reed ik van Amsterdam naar Bloemendaal aan zee.
toen we het allerlaatste stukje reden begon mn brommer raar te doen beetje te zoemen maar niet heel erg en na een tijdje hoor ik in eens onder me TACK!! en toen was het helemaal over ik remde echt belachelijk snel op de motor. (heb zelf ook nog zo snel mogelijk geremd om schaden te beperken)

nu is het ding wel dat mijn verdandingslager al een tijd niet goed zijn maar vanwegen de drukte heb ik dit even laten zitten.

op het moment dat het net was gebeurd probeerde ik nog even mn kickstart maar die zat MUURVAST. nu heb ik hem vandaag opgehaald en probeerde nog een keer. eerst nog vast en naarna bewoog de kickstart wel weer. brommer starte. niet. het was ook niet zwaarder of lichter. heel raar allemaal dus.

weet iemand iets?
 
Advertisement - register to remove this

Dat kun je heel makkelijk controleren. Houd je achterwiel van de grond en probeer hem te draaien. Lukt dat niet moet je het in je vertanding of in je koppeling zoeken.

Lukt dat wel haal je je carterkap eraf en kijk je of je je halfpoulie kunt draaien.

Lukt dat ga je dingen controleren als vonkt hij, krijgt hij benzine enzo, ontstekings componenten checken.

Ben je dan nog nergens zou ik toch maar je cilinder eraf pakken.
 
nou mn band draait nog heel soepel! dus dan is het idd geen vast loper. stom had ik kunnen bedenken... maar ik ga morgen is even kijken. wat ik niet snap ik dan mn motor uit viel. als het in de vertanding is is het eigenlijk alleen maar het laatste deel van de overbrenging wat kapot is. en hij start ook niet meer.
 
hmm ik ga morgen even kijken. het enige ding is dat het enige wat ik niet in mn brommer kan is het cilidertje om de zuiger krijgen.

dus eerst even de rest bekijken
 
oke ik heb gekeken. oli was blijkbaar op :p stom stom stom maar nu wil ik toch even proberen om toch nog te starten heb er nieuwe olie in gedaan maar de olifilter wil maar iet gewoon normaal vollopen. dus kan ook geen oli verder de motor in naar mijn mening. wat zou dit kunnen zijn?

kickstart beweegt weer helemaal zoals van ouds en ik voel en hoor dat hij compressie maakt. hij maakte net zelfs een knal uit te uitlaat dus met compressie zit het wel goed. duit er dus ook op dat het met de cilinder en zuiger wel goed moet zitten.
 
het ding is. als de cilinder echt stuk is en dat soort dingen dan gaat de brommer weg in onderdelen. hij is het namelijk niet echt meer waard om nog veel geld aan uit te geven
 
Na eens vastloper krijg je hem nooit meer goed. Misschien dat je als hij koud hebt nog compressie hebt maar dikke kans dat als hij een beetje warm word je al je compressie verliest. (mocht hij nog lopen.)
 
Dat je olie niet door loopt is normaal, aan de zijkant van je oliepomp zit een schroef (kruiskop) welke je eruit draait.
Als de olie er dan uit komt zonder bubbels draai je deze er weer in. Nu even stationair laten draaien zodat de olie naar je carb gepompt word...
 
kijk dat is info! als het echt een vast loper is geweest dan gaat hij gewoon de deur uit in onderdelen. verdien je tenminste nog iets er aan. aangezien de onderdelen nog een goede staat zijn, en er een aantal leuke tune parts op zitten.
 
Hè.. Heb je nou je cilinder al helemaal na gekeken? Je krukas draait soepel als je aan je vario draait? Achterwiel is dus ook goed?
Gewoon nieuwe simpel cilindertje erop en weer gaan?..
 
nee helaas heren. hij is gewoon overleden.

toen ik nog geen eens kracht zette om het boutje van de uitlaat-cilinder er af te draaien brak deze al af. dit heb ik ooit ook al een keer gehad en kon uiteindelijk een nieuwe cilinder aanschaffen. dusss.

als iemand nog onderdelen van een peugeot vivacity nodig heeft? dan hoor ik het
 
Back
Top