Vastlopen voorrem agm retro

troffee40

New Member
Ik heb onlangs en nieuwe remschijf remklauw en remblokken gemonteerd nieuwe remolie ontlucht en op druk gebracht maar na een flink aantal keer remmen is remhendel nog nauwelijks in te knijpen als dan zit de remmerij vast en kan ik voorwiel niet meer bewegen als ik vervolgens de nippel losdraai komt de remolie eruit en is alles weer gangbaar totdat ik weer gereden heb en 20 keer heb geremd zet ik de scooter weg en 2 dagen layer zit de voorrem weer muurvast

Ik weet niet meer wat het probleem kan zijn iemand een idee
 
Advertisement - register to remove this

Zitten de verende plaatjes wel goed in de remklauw? zij moeten de blokken minimaal terug kunnen drukken na remmen.
Kopervet op de geleidende vlakken van de remblokken.
kan je als de remklauw er af is wel de blokken in drukken zodat er wat olie naar het reservoir terug kan stromen?
als dat niet kan moet je de remhendel van een nieuw revisie setje voorzien.
Geen roest op de remcuppies? zodat die vast kan zitten in de remcilinder.
 
Zoals @Hap al zegt.

Ik vermoed dat de cilinder van de remklauw vast zit. Ik heb dit ook eens gehad, remklauw eraf monteren, splitsen indien nodig, cupje eruit, goed schoonmaken, invetten en kijken of die goed in en uit gaat.

Het hoort wel met kracht in en uit geschoven te worden. Eventueel heeel licht opschuren (Ik ben daar geen voorstander van) maar het cupje en de binnen kant van de klauw kunnen geoxideerd zijn.

Maar niet te veel schuren anders zit het cupje, hoe microscopisch klein dan ook, te los t.o.v de binnen kant van de klauw (waar het cupje in gaat) en zal de remolie een andere weg zoeken. (Olie lek)
 
Cilinders die vastzitten mag toch hopen dT dat bij een splinternieuwe remklauw niet van toepassing alles is gangbaar zuigers gaan ook netjes terug heb een rondje gereden ongeveer 30x de voorrem goed ingeknepen alles nog los scooter heeft 2 dagen stil gestaan wou. Hem vandaag weer pakken voorrem muurvast

Maar weer de nippel even losgedraaid en los is de rem weer

Kan het probleem ook bij het rempotje zitten ik hoorde van een olie retour gaatje?

Heb dit nog nooit meegemaakt
 
Komt de rem hendel wel helemaal in zijn eindstand, bij loslaten.
Lijkt wel of hij langzaam druk opbouwd.
Dan blijft het cilindertje boven bij de hendel misschien open staan, en bouwt langzaam druk op.
 
Komt de rem hendel wel helemaal in zijn eindstand, bij loslaten.
Lijkt wel of hij langzaam druk opbouwd.
Dan blijft het cilindertje boven bij de hendel misschien open staan, en bouwt langzaam druk op.
Remhendel komt in eindstand want je kan hem maar een paar mm in knijpen
 
Enigste wat ik nog nieuw kan kopen is remleiding rempotje met hendel dit kost nieuw 40 euro want heb zo het vermoeden dat de olie niet weer terug kan
 
Zitten de verende plaatjes wel goed in de remklauw? zij moeten de blokken minimaal terug kunnen drukken na remmen.
Kopervet op de geleidende vlakken van de remblokken.
kan je als de remklauw er af is wel de blokken in drukken zodat er wat olie naar het reservoir terug kan stromen?
als dat niet kan moet je de remhendel van een nieuw revisie setje voorzien.
Geen roest op de remcuppies? zodat die vast kan zitten in de remcilinder.
Weet je ook hoe het plaatje erin moet hij kan er op 2 manieren in namelijk
 
Als er nog lucht in het systeem zit kan dit ook tot dit soort problemen leiden.
Als lucht warm wordt, zet het meer uit dan remvloeistof, dit kan je remmen blokkeren echter wanneer de remmerij weer volledig is afgekoeld zou de rem ook weer moeten worden vrijgegeven.
 
Kan niet anders concluderen dat het probleem bij het rempotje zit heb de remleiding en rempot eraf gehad en met de compressor goed lucht erop gehad de boel weer gemonteerd remolie in het potje gedaan en maar pompen en pompen 2 uur lang luchtbelletjes en geen druppel remolie wat in de leiding komt

Wat doe ik fout
 
Idd hij loopt heerlijk alleen heb ik december een nieuwe rechter stuurschakelaar gekocht bij zandri en nu valt het het startknopje eruit en allemaal scheuren in het chroom dus hoop dat zandri niet moeilijk gaat doen en een nieuwe stuurt en dan zijn de problemen opgelost
 
Back
Top